|
Kotiaine.com Ei elämää vaan koulua varten.
|
| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
Habeas corpus Addikti

|
Lähetetty: Maa Huh 17, 2006 12:00 pm Viestin aihe: In memoriam |
|
|
Tria, kunnioitettavaan 14 vuoden ikään selviytynyt sekarotuinen koiramme nukahti tänään ikiuneen eläinlääkärin avustuksella. Surullinen tapahtuma. Silti mielessä on pidettävä se, että kaiken elollisen aikahan täällä on rajallinen ja koiralle n. 8 vuoden iän jälkeen kaikki päivät ovat ylimääräistä. Pitkään se jaksoi, ilmeisesti siperianhusky-kultainennoutaja-suursnautseri-"jotain muuta" on hyvä cocktail, ainakin nartussa.
Tilanteeseen päädyttiin siten kuin siihen kai usein päädytään, koira lopetti syömisen eikä enää jaksanut kävellä. Vanhemmat tekivät sitten tuskallisen päätöksen, mikä mielestäni oli viisasta - on vaikea päästää irti mutta koiran kiduttaminen omien tunteiden vuoksi on järjetöntä. Itse lopetustapahtuma oli onneksi sujunut rauhallisissa merkeissä.
Tria haudataan mökillemme, jossa se kuoli ja jossa se myös viihtyi erinomaisen hyvin. Vieressä lepää aiemmin kuollut hyvä ystävä, sukulaisten berninpaimenkoira Pippi.
Alla eilen otettu kuva.
 _________________ No matter where you are... Everyone is always connected.
If you aren't remembered... Then you never existed. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Tohtori Pelottava hikipinko

|
Lähetetty: Maa Huh 17, 2006 12:48 pm Viestin aihe: |
|
|
Otan osaa. Trian tosin olen tavannut vain pari kertaa, mutta muistaakseni tulimme ihan hyvin toimeen. Ainakin sen jälkeen kun olin tarjonnut pienen palan pihvistäni.  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Habeas corpus Addikti

|
Lähetetty: Maa Huh 17, 2006 2:53 pm Viestin aihe: |
|
|
| Tohtori kirjoitti: | | Otan osaa. Trian tosin olen tavannut vain pari kertaa, mutta muistaakseni tulimme ihan hyvin toimeen. Ainakin sen jälkeen kun olin tarjonnut pienen palan pihvistäni. |
Ihmisrakas otushan se oli, uskon että tulitte hyvin juttuun.
Vanhemmat tulivat juuri kotiin, kovin oli koira ollut lopussa viimeisinä päivinään. Ei sille ollut enää edes sormenpäästä tarjottu maksapasteija maistunut. Eläinlääkärin nukutuspiikkiä se ei noteerannut ollenkaan. Aika haikeissa tunnelmissa tässä nyt sitten ollaan, vaikka olihan tämä odotettavissa. _________________ No matter where you are... Everyone is always connected.
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Dive Rehti opiskelija
|
Lähetetty: Tor Huh 20, 2006 8:51 pm Viestin aihe: |
|
|
Kirjoitit kauniimmin kuin minä olisin osannut. En ole vielä kunnolla tajunnut tapahtunutta.
Torstaina kun lähdimme teiltä, tapani mukaan halasin Triaa ja sanoin sille, että mamma tulee taas pian paijaamaan, ihan varmasti.
Typerä tapa kun on tuon ikäisestä koirasta kyse, tiedän .
Vaikka revin Trian kanssa hermoni noin kuusi miljoonaa kertaa sen ollessa nuorempi, en usko, että enää koskaan saan yhtä älykästä koiraa. Rasmus on symppis, mutta ei puoliksikaan yhtä älykäs. Lisäksi, vaikka Rasmus jokseenkin uskoo mitä sanon ja Tria lähinnä näytti minulle pitkää nenää, tuntuu, että Trian kanssa minulle syntyi jokin yhteys, jota en usko saavuttavani enää minkään koiran kanssa. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Habeas corpus Addikti

|
Lähetetty: Sun Huh 23, 2006 11:08 am Viestin aihe: |
|
|
| Dive kirjoitti: | Torstaina kun lähdimme teiltä, tapani mukaan halasin Triaa ja sanoin sille, että mamma tulee taas pian paijaamaan, ihan varmasti.
Typerä tapa kun on tuon ikäisestä koirasta kyse, tiedän . |
Toisaalta oli hyvä, että pääsit näkemään sen vielä torstaina. Olisi ollut ikävää, jos olisit ollut tulossa vasta seuraavana torstaina.. Jäi kuitenkin hyvä viimeinen muisto.
Olen nähnyt Triasta pari kertaa unta tapahtuneen jälkeen. Ei niissä kyllä mitään asiasisältöä ikinä ole, minä vaan rapsuttelen sitä ja se vaikuttaa tyytyväiseltä.
| Dive kirjoitti: | | Rasmus on symppis, mutta ei puoliksikaan yhtä älykäs. Lisäksi, vaikka Rasmus jokseenkin uskoo mitä sanon ja Tria lähinnä näytti minulle pitkää nenää, tuntuu, että Trian kanssa minulle syntyi jokin yhteys, jota en usko saavuttavani enää minkään koiran kanssa. |
Olihan se Tria fiksu otus. Lisäksi siinä on se ensimmäisen koiran asemakin, yleensä niillä on taipumuksena jättää aika isot saappaat myöhemmille täytettäviksi. Onneksi Rasmus on kuitenkin täysin erityyppinen koira, joten sellaista ikävää vastakkainasettelua ei synny. Samoin on parempi, että tulit ottaneeksi Rassen jo aiemmin - nopeasti koiran kuoleman jälkeen otettu uusi koira muodostuu helposti vain edellisen jatkeeksi.
Mutta lainassahan täällä vain kaikki ollaan, myös me ihmiset. _________________ No matter where you are... Everyone is always connected.
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Dive Rehti opiskelija
|
Lähetetty: Sun Huh 23, 2006 3:03 pm Viestin aihe: |
|
|
| Habeas corpus kirjoitti: |
Olen nähnyt Triasta pari kertaa unta tapahtuneen jälkeen. Ei niissä kyllä mitään asiasisältöä ikinä ole, minä vaan rapsuttelen sitä ja se vaikuttaa tyytyväiseltä. |
Minä en kumma kyllä ole nähnyt unia, mutta sen sijaan Triaa on tullut muisteltua ja juteltua kotona sen edesottamuksista ja hurjasta nuoruudesta. Ei edes mitenkään erityisen surulliseen tai haikeaan sävyyn, vaan enemmän rakkaudella ja jälkeenpäin söpöinä tapahtumina muistellen.
Tänään muistin mm. sen elämän ensimmäisen vahtihaukun (kun se haukkui nelikuisena Habeasin pystyyn, kun hän päättikin olla nukkumatta kanssani ulkona koko yötä - pianhan minäkin sieltä vääntäydyin) sekä sen luontaiset jäljestäjänlahjat, kun se parin vuoden ikäisenä sai kokeilla verijälkeä. Suurin ongelma oli nyhtää se jäljen päässä odottanut kaninraato pois sen suusta..
Mutta tuollainen hurjimushan se ei loppuaikoina ollut enää vuosiin, joten tuntuu mukavalta muistaa se sellaisena, kuin se oli ollessaan todella iskussa.
| Lainaus: | | Mutta lainassahan täällä vain kaikki ollaan, myös me ihmiset. |
Jep - itse olen jo kaavaillut hautajaisteni menyytä, vaikka en ole varsinaisesti suunnitellut kuolevani vielä vähään aikaan . |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Habeas corpus Addikti

|
Lähetetty: Sun Huh 30, 2006 10:38 pm Viestin aihe: |
|
|
| Dive kirjoitti: | | Tänään muistin mm. sen elämän ensimmäisen vahtihaukun (kun se haukkui nelikuisena Habeasin pystyyn, kun hän päättikin olla nukkumatta kanssani ulkona koko yötä - pianhan minäkin sieltä vääntäydyin) |
Heh, se oli kyllä hieno. No, en ihmettele että se haukkui, tulinhan ovesta sisään rontaten patjaa, joka peitti minut kokonaan näkyvistä. Jonkun jättimäisen epämuodostuneen hirviön yöllinen hyökkäys on kieltämättä haukkumisen arvoinen tapahtuma.
Yksittäinen hauskin muisto on minulle kuitenkin ehkä se, kun se pienenä pentuna työnsi salaa kuononsa isän olutlasiin ja joi siitä hyvällä halulla. Tai sitten se, kun Tria pääsi käymään Lapissa ja näki poron - siinä oli kyllä hihnassa pitelemistä kun sille tuli se "päästäkää mut sen kimppuun, mäntit, päästäkää hakemaan paisti!"-impulssi. Tai kun se löysi ne valtavat poronsarvet ja raahasi niitä ylpeinä...
| Dive kirjoitti: | | sekä sen luontaiset jäljestäjänlahjat, kun se parin vuoden ikäisenä sai kokeilla verijälkeä. Suurin ongelma oli nyhtää se jäljen päässä odottanut kaninraato pois sen suusta.. |
Hyvä saalistusvaistohan sillä oli. Ja myyrästysvaisto, sehän tykkäsi maalla tonkia kuoppia ja metsästää niistä pieniä myyriä. Ilmeisesti se oli joku suursnautserijuttu, luulisin ainakin. Ei se esimerkiksi hiiristä välittänyt ollenkaan. Huvittavaa oli myös se, ettei sen serkku-labradorinnoutaja selvästikään yhtään tajunnut mitä ideaa tuossa myyrästyksessä on..
Koirillahan on omat erikoiset mielenkiinnon kohteensa, Trian lapsuudenkaveri, kultainennoutaja Olga, puolestaan tykkäsi suunnattomasti oravien jahtaamisesta. Makunsa kullakin..
| Dive kirjoitti: | Jep - itse olen jo kaavaillut hautajaisteni menyytä, vaikka en ole varsinaisesti suunnitellut kuolevani vielä vähään aikaan . |
Aiotko paljastaa ennalta, mitä tarjotaan? Toivottavasti ei mitään juhlakalusta valmistettua..  _________________ No matter where you are... Everyone is always connected.
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Voit vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|