| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
Habeas corpus Addikti

|
Lähetetty: Kes Maa 07, 2007 10:31 pm Viestin aihe: Kevään ylioppilaskoe? |
|
|
Olenko ainoana ottamassa osaa ko. koitokseen?
Itselläni lajina on tällä kertaa fysiikka, joka vaikuttaa parin edellisen yo-kokeen tutkiskelun perusteella aika pahalta. No, viikon verran on sentään vielä aikaa harjoitella ennen kuin tosipaikka tulee. Toivon mukaan koetehtävät osuvat sopivasti.
Koska tutkinto itselläni jo on, tarkoituksena on pelkästään hakea lisää lähtöpisteitä kevään valintakokeita varten. Eipä tässä kai muuta voi kuin tehdä parhaansa ja katsoa miten äijän käy.. _________________ No matter where you are... Everyone is always connected.
If you aren't remembered... Then you never existed. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Habeas corpus Addikti

|
Lähetetty: Kes Maa 14, 2007 10:29 pm Viestin aihe: |
|
|
No niin, ohi on omalta osaltani. Yllättävän hyvin tuntui fysiikka menevän, itse asiassa koe vaikutti jopa kohtuullisen helpolta viimevuotisiin verrattuna. Toivottavasti näin ei kuitenkaan ollut, sillä sehän tietäisi sitä että pisterajat tulisivat ylös.
Abifarmia televisiosta katsoessani mieleen muistui sitten pari mokaa, joten ei se ihan nappiin tainnut sittenkään osua. No, ei sitä vaadittukaan. Seuraavana haasteena sitten toukokuussa pääsykokeet, nyt otan viikon (tai ehkä pari) iisisti ja ryhdyn sitten valmistautumaan niihin.
Hupaisana yksityiskohtana meitä muistutettiin siitä, että ennen kello kahtatoista ei saa poistua ja että jos niin tekee, seurauksena voi olla kaikkien kevään kirjoituskerran kokeiden hylkääminen. Ennen on vaan tyydytty toteamaan että ennen kahtatoista ei saa lähteä. Lieneekö tämä tapaus 11.16 ollut syynä moiseen.
Muilla kokemuksia kirjoituksista? _________________ No matter where you are... Everyone is always connected.
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Habeas corpus Addikti

|
Lähetetty: Kes Maa 21, 2007 11:01 pm Viestin aihe: |
|
|
Fysiikan koe oli sitten alustavasti arvioitu ja lähti 45 pisteen suorituksena. Saa nähdä, millaisena tulee takaisin, mutta eiköhän akselilla L/E kuitenkin ole. Yli odotusten meni, mutta hyvä niin, helpottaa pääsykokeita. Niihin lukemisen ajattelin aloittaa ensi keskiviikkona.
Minussako hikarin vikaa? Ei suinkaan... _________________ No matter where you are... Everyone is always connected.
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
vieras Vieras
|
Lähetetty: Per Tou 04, 2007 7:07 pm Viestin aihe: Onneksi olkoon sitten! |
|
|
Itse aloittelin lyhyellä saksalla, jota olen lukenut ykköseltä lähtien (kakkosen kevät menossa). Osittain tuntui helpolta, ja kuullunymmärtämisestä sain pisteitä 75. Ihan kelpopisteet, kun ei niuhoteta
Aineen kanssa oli tosin onkelmia, kun otsikot oli niin p********a Olen aina ollut hyvä kirjoittamaan, ja tekstiä on tullut kuin luonnostaan. Nyt ei kuitenkaan mitenkään meinannut luonnostua mitään! Kyllä meinasi pieni paniikki iskeä Lopulta sain jotain kaavittua kasaan, mutta laskin sanamäärän väärin joten sitten kirjoitin uudelleen puhtaaksi. kyllä olisi ollut laskimelle käyttöä.
Ainakin kyseinen koe lähti E:nä. Toivottavasti tulee myös samanlaisena takaisin [/u] |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Habeas corpus Addikti

|
Lähetetty: Tii Tou 08, 2007 4:58 pm Viestin aihe: Re: Onneksi olkoon sitten! |
|
|
| vieras kirjoitti: | Itse aloittelin lyhyellä saksalla, jota olen lukenut ykköseltä lähtien (kakkosen kevät menossa). Osittain tuntui helpolta, ja kuullunymmärtämisestä sain pisteitä 75. Ihan kelpopisteet, kun ei niuhoteta  |
Hmm, aika varhaisessa vaiheessa lähdit kirjoittamaan, jos vasta lukiossa olet kieleen tutustunut. Mutta jos kuullunymmärtämisestä vedit 75 pojoa ja koe lähti eximiana, niin ajoituksesi taisi kuitenkin olla aika hyvä. Miten valmistauduit kokeisiin?
| vieras kirjoitti: | Aineen kanssa oli tosin onkelmia, kun otsikot oli niin p********a Olen aina ollut hyvä kirjoittamaan, ja tekstiä on tullut kuin luonnostaan. Nyt ei kuitenkaan mitenkään meinannut luonnostua mitään! Kyllä meinasi pieni paniikki iskeä  |
Eipä noissa kielten otsikoissa kyllä yleensä niin hurraamista ole.. Ongelmahan on paljolti siinä, että aiheiden täytyy olla melko yksinkertaisia, koska varsinkin lyhyttä kieltä kirjoitettaessa ei voi odottaa että keskimääräisen oppilaan sanavarasto ja ilmaisukyky olisi aivan päätähuimaava. Tällöin käy joskus niin, että kielellisesti aiheesta kirjoittaminen onnistuisi kyllä, mutta siitä ei vaan keksi mitään järkevää sanottavaa.
Tämä on siis oma kokemukseni, muilla voi olla muunlaisia mietteitä . _________________ No matter where you are... Everyone is always connected.
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
vieras Vieras
|
Lähetetty: Tii Tou 08, 2007 6:29 pm Viestin aihe: |
|
|
Koska meillä on pieni lukio, luimme saksaa yhdessä abien kanssa. Nyt oli sitten kaikki saksan kurssit kahlattu läpi, niin ei siinä paljon muu auttanut kuin kirjoittaa ja saihan sillä mukavasti hajautusta.
Kävin läpi vanhat kirjat ja tein vanhoja YO- tehtäviä..eipä mitään erikoista.. Kävin lisäksi kansalaisopiston järjestämällä "saksaa keskustellen" kurssin. Kai sekin jotain auttoi. Sanavarastoon tuli ainakin muutama hassu sana lisää ja tottui kuulemaan saksaa.
Itselläni on saksan kirjojen kappaleisiin liittyviä cd:itä, joita kuuntelin myös ahkerasti.
Tuosta aineesta sain parhaimmat pisteet, mitä ikinä olen saanut ja opettajakin sitä kehaisi. Aika outoa, sillä minusta se oli sekavin aine ikinä! Ehdinkin kokeen jälkeen voivotella, että miksi juuri nyt piti tulla noin surkea aine kirjoitettua. Onneksi kuitenkin näin päin.  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
vieras Vieras
|
Lähetetty: Lau Tou 19, 2007 11:37 am Viestin aihe: |
|
|
Vohou! Saksan aineen pisteet nousivat entisestään YTL:n käsittelyn jälkeen: lopullinen tulos 90 pojoo!!!
Jee-e-e-ee-e  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Habeas corpus Addikti

|
Lähetetty: Lau Tou 26, 2007 12:32 pm Viestin aihe: |
|
|
| vieras kirjoitti: | Vohou! Saksan aineen pisteet nousivat entisestään YTL:n käsittelyn jälkeen: lopullinen tulos 90 pojoo!!!
Jee-e-e-ee-e  |
Onneksi olkoon . Mikä oli lopullinen arvosana ko. kokeesta? _________________ No matter where you are... Everyone is always connected.
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
vieras Vieras
|
Lähetetty: Lau Tou 26, 2007 5:27 pm Viestin aihe: |
|
|
Eximiana pysyi ja jäi muistaakseni 11 pistettä L:stä, mutta ei haittaa mua! On se nyt mukavampi, että jää 11 kuin 1 pistettä |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|