Kotiaine.com Foorumin päävalikko Kotiaine.com
Ei elämää vaan koulua varten.

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kirka on sitten kuollut

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Kotiaine.com Foorumin päävalikko -> Yleinen keskustelu
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Habeas corpus
Addikti

LähetäLähetetty: Tor Hel 01, 2007 1:37 pm    Viestin aihe: Kirka on sitten kuollut Vastaa lainaamalla viestiä

Otsikon tapahtuma on tuskin enää kenellekään mikään uutinen. Ajattelin kuitenkin nostaa sen esiin, koska vaikka en Kirkan musiikista koskaan pahemmin välittänytkään, kuolema tuli jotenkin puun takaa.

Itse kuulin tuosta mennessäni eilen Helsingin Sanomien verkkosivuille jotain ihan toista juttua tarkistaessani. Siellä oli etusivulla iso kuva ja sen alla kuolemasta kertova teksti. Ihmeellisen surrealistinen tunne siitä tuli, pari sekuntia olin lähes vakuuttunut siitä että kyseessä on pila tai että joku on hakkeroinut sivut ja laittanut tuollaisen mukauutisen esille. Mutta kun sama juttu oli Ylelläkin, niin uskottavahan se oli..

Hassulta tuntuu, kun näin lähekkäin menee tällaisia vanhoja kantatähtiä kuin Juice ja Kirka. Juicen kohdalla asia oli sentään jollain tavalla ennakoitavissa, mutta Kirkahan oli yleisen käsityksen mukaan hyvässä kunnossa, meinasi osallistua siihen tanssiohjelmaankin tänä vuonna.

Hitto vie, eihän tässä maailmassa olekaan mitään pysyvää. Näyttää pahasti siltä, että yksi aikakausi alkaa olla ohi..

If you aren't remembered... Then you never existed.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
Tohtori
Pelottava hikipinko

LähetäLähetetty: Tor Hel 01, 2007 3:07 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

IrcQuotesissa joku esitti toiveen että "seuraavaksi Mikko Alatalo". Twisted Evil

Onhan tässä kieltämättä viikate heilunut, eikös ulkomaillakin ole vuoden sisään kuollut jotain isompia musiikkinimiä? Ainakin nyt James Brown tulee mieleen. Ehkä yksi aikakausi tosiaan on päättymässä ja elämme lopun aikoja...

Kirkan kuolema kyllä vähän yllätti minutkin, eihän hän kovin vanha vielä ollut, ja jos hänellä oli jotain vakavia terveysongelmia niin ei niitä ainakaan lööpeissä puitu. Kuolinsyyksi mainittu "sairaskohtaus" viittaa käsittääkseni yleensä viinaan, mutta luultavasti Kirkan tasoisen julkkiksen alkoholiongelma olisi kummitellut lööpeissä jo vuosikausia ennen kuin ehtisi johtaa kuolemaan. Onko tästä kuolinsyystä nyt tullut mitään tarkempaa tietoa, eilen en ainakaan löytänyt nopealla googlauksella ja iltapäivälehtien selauksella? (Katsoin siis jutut netistä, en minä mokomia läystäkkeitä viitsi itse ostaa.)

Täytyy sanoa, että ei Kirkan kuolema minua sillä lailla kosketa, koska hänen musiikkiinsa olen tutustunut aika vähän eikä minulla ole hänestä henkilönäkään kovin selkeää kuvaa. Siinä mielessä esim. juuri Juicen lähtö oli paljon isompi juttu, koska Jussin tekemisiä on tullut enemmän seurattua ja noita levyjäkin on jokunen hyllyssä. Mutta Kirka tietysti oli kotimaisen rockin pioneereja ja sellaisena häntä toki jollain tasolla kunnioitan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Habeas corpus
Addikti

LähetäLähetetty: Tii Hel 06, 2007 1:11 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tohtori kirjoitti:
IrcQuotesissa joku esitti toiveen että "seuraavaksi Mikko Alatalo". Twisted Evil

Tulin itsekin ajatelleeksi, että tämä tietyn sukupolven musiikkitähtien äkillinen menehtymisepidemia varmaan aikaansaa sen, että Danny, Mikko Alatalo ja Pepe Willberg pitävät jonkun kriisikokouksen aiheen tiimoilta Smile.

Tohtori kirjoitti:
Onhan tässä kieltämättä viikate heilunut, eikös ulkomaillakin ole vuoden sisään kuollut jotain isompia musiikkinimiä? Ainakin nyt James Brown tulee mieleen. Ehkä yksi aikakausi tosiaan on päättymässä ja elämme lopun aikoja...

Onhan niitä mennyt tietysti, mutta ulkomailla tuo varastokin on vähän suurempaa luokkaa. James Brownin tapauksessa tapahtuma ei myöskään ollut sillä tavalla yllättävä, olihan äijä jo 73-vuotias. Tietysti aikaa mitataan kovin epätasaisesti; merkittävä osa porukasta nykäistään poies jo neli-viisikymppisinä, jotkut lähtevät parikymppisinä, toiset pikkulapsina ja kolmannet sinnittelevät sataseen saakka. Kuitenkin viisikymppisen (ja ilmeisesti ulkoisesti täysin terveen) tyypin äkillinen kuolema on aina kertaluokkaa yllättävämpää kuin seitsemänkympin paremmalle puolelle pääseen.

Tohtori kirjoitti:
Kirkan kuolema kyllä vähän yllätti minutkin, eihän hän kovin vanha vielä ollut, ja jos hänellä oli jotain vakavia terveysongelmia niin ei niitä ainakaan lööpeissä puitu.

Veli ainakin iltapäivälehdissä nyt kuoleman jälkeen totesi, että mitään tiedossa olevia ongelmia ei ollut. Kyllä tuon oikeastaan uskookin, sillä olihan Kirka vetänyt joskus 2004 maratonin, oli nyt osallistumassa siihen tanssiohjelmaan ja keikkailikin käsittääkseni ihan loppumetreille aika aktiivisesti. Jos taustalla olisi siis ollut esim. syöpä, niin kyllähän sen olisi pitänyt näkyä yleiskunnossa jo aiemminkin.

Tohtori kirjoitti:
Kuolinsyyksi mainittu "sairaskohtaus" viittaa käsittääkseni yleensä viinaan, mutta luultavasti Kirkan tasoisen julkkiksen alkoholiongelma olisi kummitellut lööpeissä jo vuosikausia ennen kuin ehtisi johtaa kuolemaan.

Aika useinhan tuo todellakin on näiden tähtien osalta kiertoilmaisu termille "kuoli viinaan", mutta tässä tapauksessa se ei tunnu uskottavalta. Ei Kirka kai suoranaisesti lasiin sylkenyt, mutta ei siitä ainakaan minun korviini kantautunut huhuja mistään ylettömästä dokaamisesta. Jos vertauskohdan ottaa, niin Juicen alkoholiongelmahan oli yleisesti tiedossa.

Tohtori kirjoitti:
Onko tästä kuolinsyystä nyt tullut mitään tarkempaa tietoa, eilen en ainakaan löytänyt nopealla googlauksella ja iltapäivälehtien selauksella? (Katsoin siis jutut netistä, en minä mokomia läystäkkeitä viitsi itse ostaa.)

En tiedä, onko siitä mitään virallista tietoa saatavilla. Wikipedian mukaan Kirka oli kärsinyt rotaviruksesta ennen kuolemaansa, mutta eihän se aikuista miestä tapa. Koska tapahtumaa on kuvailtu äkilliseksi sairaskohtaukseksi ja veljen mukaan Kirka ei kärsinyt, olettaisin että kyseeseen tulevat lähinnä sydänkohtaus tai aivoverenvuoto.

Tohtori kirjoitti:
Täytyy sanoa, että ei Kirkan kuolema minua sillä lailla kosketa, koska hänen musiikkiinsa olen tutustunut aika vähän eikä minulla ole hänestä henkilönäkään kovin selkeää kuvaa.

Vähän sama tilanne minullakin. Itseäni se kosketti kuitenkin enemmän, ehkä siksi, että kyseessä on kuitenkin tyyppi joka tavallaan on "kuulunut kalustukseen" koko oman elämän ajan. Sitten yhtäkkiä se katoaa, naps vaan. Sitä havahtuu toteamaan että jaa, noinhan täällä asiat menee.

If you aren't remembered... Then you never existed.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Kotiaine.com Foorumin päävalikko -> Yleinen keskustelu Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Voit vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa