Kotiaine.com Foorumin päävalikko Kotiaine.com
Ei elämää vaan koulua varten.

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mihin yläasteen jälkeen?

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Kotiaine.com Foorumin päävalikko -> Yläaste
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Habeas corpus
Addikti

LähetäLähetetty: Maa Mar 13, 2006 10:50 pm    Viestin aihe: Mihin yläasteen jälkeen? Vastaa lainaamalla viestiä

Yläasteen loputtua pakolliset opiskelut on opiskeltu ja ainakin teoriassa hommaan tulee jonkinlaista valinnanvapautta. Minne siis aiotte mennä/menitte yläasteen jälkeen ja miksi?

Vaihtoehtojahan on, lukioon ja siitä mahdollisesti edelleen korkeakoulutukseen tai ammattikouluun ja työelämään. Osa menee suoraan töihin, joku käy kymppiluokan ja toiset jäävät soffalle lööbäämään. Mikä vaihtoehto kuulostaa kiinnostavimmalta? Vai löytyykö oikea ratkaisu ylläolevia luovasti yhdistelemällä?

If you aren't remembered... Then you never existed.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
bless
Takarivin oppilas

LähetäLähetetty: Maa Tou 21, 2007 10:06 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä menin suomenkielisestä ylä-asteesta ruotsinkieliseen ammattikouluun kielikokeen jälkeen. (kielikoe järjestettiin ennen valintaa kuka pääsee ym...)

Ihan hyvä valinta oli, olin luokan paras oppilas (vaikka olinkin ainoa suomenkielinen) ja stipendejä tuli ennen kesälomaa. Mutta en jaksanut enään olla toisella vuodella pitkään. Lopetin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Habeas corpus
Addikti

LähetäLähetetty: Lau Tou 26, 2007 12:34 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

bless kirjoitti:
Ihan hyvä valinta oli, olin luokan paras oppilas (vaikka olinkin ainoa suomenkielinen) ja stipendejä tuli ennen kesälomaa. Mutta en jaksanut enään olla toisella vuodella pitkään. Lopetin.

Tämä on hieman henkilökohtainen kysymys, mutta mikä sai sitten lopulta keskeyttämään? Muistaakseni taloudellisista syistä ainakin puhuit jossain toisessa ketjussa.

If you aren't remembered... Then you never existed.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
Vieras

LähetäLähetetty: Tor Kes 26, 2008 8:55 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hakeuduin lukioon klassiseen perusteluun nojaten: "tulevaisuudesta ei ole vielä kovin tarkkaa kuvaa". Mitään varsinaista valintakoetta ei ollut, mutta peruskoulun päästötodistuksen keskiarvon piti olla edellytyksien mukainen - alaraja liikkui muistaakseni siinä 7,6:n ja 7,8:n välissä. Olen nyt menossa toiselle luokalle.
Takaisin alkuun
Siegfried
Tarkkailuluokka

LähetäLähetetty: Tor Kes 26, 2008 8:58 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

(Ja yllä oleva viesti on sitten minun, unohdin kirjautua sisään Very Happy )
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Eetu
Tarkkailuluokka

LähetäLähetetty: Sun Mar 30, 2008 5:36 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin, opinto-ohjaajani oli ehdottomasti lukion kannalla. Olen kuitenkin vasta 7. luokalla, joten ei kai tällä asialla vielä niin kiire ole. Katsoo nyt mihin suuntaan todistukset ja koulu muutenki menee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Kotiaine.com Foorumin päävalikko -> Yläaste Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Voit kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Voit vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa