| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
Habeas corpus Pelottava hikipinko

|
Lähetetty: Maa Mar 13, 2006 10:50 pm Viestin aihe: Mihin yläasteen jälkeen? |
|
|
Yläasteen loputtua pakolliset opiskelut on opiskeltu ja ainakin teoriassa hommaan tulee jonkinlaista valinnanvapautta. Minne siis aiotte mennä/menitte yläasteen jälkeen ja miksi?
Vaihtoehtojahan on, lukioon ja siitä mahdollisesti edelleen korkeakoulutukseen tai ammattikouluun ja työelämään. Osa menee suoraan töihin, joku käy kymppiluokan ja toiset jäävät soffalle lööbäämään. Mikä vaihtoehto kuulostaa kiinnostavimmalta? Vai löytyykö oikea ratkaisu ylläolevia luovasti yhdistelemällä? _________________ No matter where you are... Everyone is always connected.
If you aren't remembered... Then you never existed. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
bless Takarivin oppilas

|
Lähetetty: Maa Tou 21, 2007 10:06 am Viestin aihe: |
|
|
Minä menin suomenkielisestä ylä-asteesta ruotsinkieliseen ammattikouluun kielikokeen jälkeen. (kielikoe järjestettiin ennen valintaa kuka pääsee ym...)
Ihan hyvä valinta oli, olin luokan paras oppilas (vaikka olinkin ainoa suomenkielinen) ja stipendejä tuli ennen kesälomaa. Mutta en jaksanut enään olla toisella vuodella pitkään. Lopetin. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Habeas corpus Pelottava hikipinko

|
Lähetetty: Lau Tou 26, 2007 12:34 pm Viestin aihe: |
|
|
| bless kirjoitti: | | Ihan hyvä valinta oli, olin luokan paras oppilas (vaikka olinkin ainoa suomenkielinen) ja stipendejä tuli ennen kesälomaa. Mutta en jaksanut enään olla toisella vuodella pitkään. Lopetin. |
Tämä on hieman henkilökohtainen kysymys, mutta mikä sai sitten lopulta keskeyttämään? Muistaakseni taloudellisista syistä ainakin puhuit jossain toisessa ketjussa. _________________ No matter where you are... Everyone is always connected.
If you aren't remembered... Then you never existed. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Vieras
|
Lähetetty: Tor Kes 26, 2008 8:55 pm Viestin aihe: |
|
|
| Hakeuduin lukioon klassiseen perusteluun nojaten: "tulevaisuudesta ei ole vielä kovin tarkkaa kuvaa". Mitään varsinaista valintakoetta ei ollut, mutta peruskoulun päästötodistuksen keskiarvon piti olla edellytyksien mukainen - alaraja liikkui muistaakseni siinä 7,6:n ja 7,8:n välissä. Olen nyt menossa toiselle luokalle. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Siegfried Tarkkailuluokka
|
Lähetetty: Tor Kes 26, 2008 8:58 pm Viestin aihe: |
|
|
(Ja yllä oleva viesti on sitten minun, unohdin kirjautua sisään ) |
|
| Takaisin alkuun |