Kotiaine.com Foorumin päävalikko Kotiaine.com
Ei elämää vaan koulua varten.

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Nightwish uudistuksen jälkeen

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Kotiaine.com Foorumin päävalikko -> Yleinen keskustelu
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
bless
Takarivin oppilas

LähetäLähetetty: Tii Kes 12, 2007 11:40 am    Viestin aihe: Nightwish uudistuksen jälkeen Vastaa lainaamalla viestiä

Enne itse kuuntelin Nightwishiä hirveästi. Tarja Turusella oli aivan mahtava ääni, ja se sopi aivan mahtavasti musiikin mukana. Tänään radiossa soitettiin kappale uudella solistilla. Täytyy sanoa, että nyt loppui kyllä Nightwishin upea tulevaisuus! Kuullostaa kyllä hirveältä. Ei edes englantia osaa kunnolla. Saati sitten laulaa. Täytyy vain ihmetellä.

Onhan se niinkin, kun ei ennen yhteishenki ollut yhtyeellä hyvä, mutta tulos ei ainakaan siitä näyttänyt kärsivän.

Taidan siirtyä Kari Vepsään Very Happy hahah.

Mitä te muut olette mieltä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Dive
Rehti opiskelija

LähetäLähetetty: Tii Kes 12, 2007 7:48 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hmm...mun mielestäni tuo Eva oli ainakin yllättävän hyvän kuuloinen biisi, olin odottanut että ihan hikistä kumminkin, mutta ainakin siihen nähden yllätyin positiivisesti Smile. Tietenkin aika näyttää, miltä kuulostavat muut, mutta en toisaalta olekaan koskaan "fanittanut" mitään niin, että se isommin liittyisi artistien persoonaan tms. Musiikki joko vaikuttaa minuun tai ei vaikuta, mutta aika pitkälti se on ihan vaan siitä musiikista kiinni Smile.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Habeas corpus
Pelottava hikipinko

LähetäLähetetty: Tii Kes 12, 2007 11:27 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En ole koskaan ollut suurempi Nightwish-fani, mutta tätä laulajanvaihdos-mediasirkusta on ollut vaikea välttyä kokonaan seuraamasta.

Täytyy myöntää, että Turunen-Nightwish -yhdistelmä toimi hyvin, vaikka se ei juuri minun makuuni ollutkaan. Uutta laulajaa olen ehtinyt kuulemaan hyvin vähän, mutta on joka tapauksessa väistämätöntä että solistin vaihdos muuttaa bändin sointia huomattavasti. Pelkään, että tässä voi käydä niin, että vanha kokonaisuus osoittautuu olleensa huomattavasti suurempi kuin osiensa summa.

Nightwishin tyypit ovat lahjakkaita muusikkoja, mutta heillä kävi ehkä myös tuuri, olivat mukana tietyntyyppisen musiikin eturintamassa juuri oikeaan aikaan. Nyt tuollainen kevytmetalli naislaulajalla höystettynä on jo hiukan tehty juttu, on Evanescencet ja muut. Menestyminen on edelleen mahdollista, mutta olosuhteet eivät välttämättä ole enää yhtä suotuisia kuin aiemmin.

No, katsotaan. Jätän tarkemman arvion tekemisen uudesta laulajasta siihen kun olen kuullut häneltä tarpeeksi näytteitä. Joka tapauksessa ainakin Turuselle tämä ero vaikuttaisi tulleen kalliiksi - hän huomannee olleensa Nightwishin osana suuri stara, mutta oopperamaailmassa vain yksi lahjakas laulaja muiden joukossa.

If you aren't remembered... Then you never existed.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
bless
Takarivin oppilas

LähetäLähetetty: Kes Kes 13, 2007 7:41 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Dive kirjoitti:
Hmm...mun mielestäni tuo Eva oli ainakin yllättävän hyvän kuuloinen biisi

Kun minä sen ekan kerran kuulin, luulin ihan joksikin muuksi.
Takaisin alkuun
bless
Takarivin oppilas

LähetäLähetetty: Kes Kes 13, 2007 7:42 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Habeas corpus kirjoitti:
Turuselle tämä ero vaikuttaisi tulleen kalliiksi - hän huomannee olleensa Nightwishin osana suuri stara, mutta oopperamaailmassa vain yksi lahjakas laulaja muiden joukossa.

En muuten pysty nimeämään yhtään oopperalaulajaa Turusen lisäksi. Eli vähän mainosta on hänelle kertynyt. EHKÄ
Takaisin alkuun
Dive
Rehti opiskelija

LähetäLähetetty: Kes Kes 13, 2007 2:06 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Habeas corpus kirjoitti:
Joka tapauksessa ainakin Turuselle tämä ero vaikuttaisi tulleen kalliiksi - hän huomannee olleensa Nightwishin osana suuri stara, mutta oopperamaailmassa vain yksi lahjakas laulaja muiden joukossa.

Tarjahan erotettiin, eikä siis eronnut itse.
Takaisin alkuun
Habeas corpus
Pelottava hikipinko

LähetäLähetetty: Per Kes 15, 2007 9:50 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

bless kirjoitti:
En muuten pysty nimeämään yhtään oopperalaulajaa Turusen lisäksi. Eli vähän mainosta on hänelle kertynyt. EHKÄ

Ei minunkaan mieleeni tule kuin joku Pavarotti ja Karita Mattila. Kuuluisuutta Turunen keräsi Nightwishin myötä rankasti ja varmaan kivasti rahaakin, eli tuskin hänellä on edessään mitään suurta hätää. Ongelmia voi kuitenkin syntyä, jos Tarjalla edelleen on suuri hinku parrasvaloihin ja isoksi staraksi.

Jos Tarja lähtee laulamaan johonkin hevibändiin, hänellä voi olla ihan hyvät mahkut päästä takaisin valokeilaan. Toisaalta olin ymmärtävinäni, että häntä ei metalliskene niin kiinnosta. Lisäksi kilpailu on tosiaan tuolla alalla kovaa, joten yhtyeessä pitäisi olla Tarjan lisäksi muitakin lahjakkaita tyyppejä.

Mutta jos Turunen nyt lähteekin oopperauralle, pulmia voi tulla siksi että hän on hevikuuluisuus eikä oopperakuuluisuus. Olettaisin, että yleisöissä on eroa ja että oopperapiirit ovat suhteellisen vanhoollisia. Suuren hevitähden imago ei ehkä ole kaikkein paras oopperahommissa, se voi jopa olla negatiivinen asia osalle yleisöä ja yhteistyökumppaneita.

No, tänä vuonna Tarjalta on ilmeisesti tulossa jotain materiaalia, joten kaipa se pian nähdään mihin suuntaan hän on menossa ja miten siinä käy.

Dive kirjoitti:
Tarjahan erotettiin, eikä siis eronnut itse.

Haa, ovelaa pilkunnuss.. viilaamista Smile. Täytyy täsmentää. Kun sanoin "... Turuselle tämä ero ... ", viittasin erolla tapahtumaan (kaksi osapuolta lähtevät eri suuntiin) enkä siihen kuka asiat laittoi liikkeelle.

Huomautuksestasi tulee muuten sellainen tunne, että sinulla olisi suhteellisen selkeät tunteet siitä kummasta osapuolesta tykkäät Turunen vs. Nightwish -kiistassa Very Happy. Olenko väärässä?-)

Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
Dive
Rehti opiskelija

LähetäLähetetty: Lau Kes 16, 2007 12:14 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Habeas corpus kirjoitti:

Huomautuksestasi tulee muuten sellainen tunne, että sinulla olisi suhteellisen selkeät tunteet siitä kummasta osapuolesta tykkäät Turunen vs. Nightwish -kiistassa Very Happy. Olenko väärässä?-)

Itse asiassa olet, sori ny vaan Wink. Asia ei ole minulle aivan selvä. Toisaalta jos Tarjalle oli noussut pissa päähän, sille oli noussut pissa päähän, mutta toisaalta pojat olisivat voineet hoitaa asian paljon tyylikkäämmin ja asiallisemmin kuin julkaisemalla valituskirjeen netissä jne. Eli pata kattilata soimaa, musta kylki kummallakin. Tietysti Tarjan osuutta asioihin on vaikeampi todentaa, kun ei tiedä, mikä noiden kirjeessä mainittujen tapausten tausta oli. Kuulostaisi kumminkin, että vatuiksi oli menossa joka tapauksessa.
Takaisin alkuun
Habeas corpus
Pelottava hikipinko

LähetäLähetetty: Tii Kes 19, 2007 10:45 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Dive kirjoitti:
Habeas corpus kirjoitti:

Itse asiassa olet, sori ny vaan Wink.

Pöh. Hätäisten johtopäätösten pitäisi aina osua oikeaan. Jotenkin vaan kuulosti siltä, että asenteesi Turuseen olisi vähän kylmähkö. No joo, itse kai tiedät parhaiten.

Dive kirjoitti:
Asia ei ole minulle aivan selvä. Toisaalta jos Tarjalle oli noussut pissa päähän, sille oli noussut pissa päähän, mutta toisaalta pojat olisivat voineet hoitaa asian paljon tyylikkäämmin ja asiallisemmin kuin julkaisemalla valituskirjeen netissä jne.

Kai tässä oli kyse tilanteesta, joka oli ollut vireillä pitkään ja jatkuvasti kärjistynyt. En tiedä yksityiskohtia, mutta ymmärtääkseni bändi oli jo pitkään todella hajalla. Tarja tuli keikoille ja lauloi levyt, mutta ilmeisesti mitään yhteisiä illanistujaisia tms. muuta kontaktia ei ollut. Oli siis Tarja Turunen ja Nightwish, Tarja ei ollut yksi Nightwishin jäsen siinä missä muutkin. Tällaisen kuvan saa ainakin mainitsemastasi Nightwishin avoimesta kirjeestä, Tarjan vastineesta saa tietysti vähän erilaisen kuvan.

Mielenkiintoista kuitenkin, ettei Tarja vastineessaan kiistänyt tuon Nightwishin avoimen kirjeen sisältöä, totesi vain ettei tunnista siitä itseään. No, totuuden asioista tietävät oletettavastikin vain asiaan osallistuneet ja hekin luultavasti haluavat jättää koko jutun taakseen. Sen verran sotkuinen ero kuitenkin, että vanha kokoonpano tuskin tekee enää koskaan comebackia.

Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Kotiaine.com Foorumin päävalikko -> Yleinen keskustelu Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Voit kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Voit vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa