|
Kotiaine.com Ei elämää vaan koulua varten.
|
| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
Habeas corpus Addikti

|
Lähetetty: Kes Tou 31, 2006 4:45 am Viestin aihe: Pokeri |
|
|
Virallinen varoitus: Tätä viestiketjua ei ole tarkoitettu alle 18-vuotiaille sen sisältämän uhkapeliluontoisen aineiston vuoksi.
Ryhdyinpä tässä pelaamaan huvin vuoksi pokeria netin kautta. SubTV:ltä tulee nimittäin lauantain myöhäisillassa mainio World Poker Tour -ohjelma, jossa kaksi kornia juontajaa hehkuttaa, kun osallistujat pelaavat studiossa Texas Hold'Em -pokeria. Kuulostaa hemmetin tylsältä, mutta on itse asiassa yllättävän kiehtovaa katsottavaa.
Jonkin episodin tuota katsottuani törmäsin Betsson-sivustoon, jonka kautta voi pelata ilmaiseksi tuota ja muitakin pokerimuotoja leikkirahalla. Jonkin aikaa olen tuolla itseäni viihdyttänyt ja tehnyt virtuaalirahalla hyviä voittoja. Sivustonpitäjän kannaltahan jutun ideana on se, että tästä innostuneena pitäisi siirtyä pelaamaan oikealla rahalla (joka tietysti on myös mahdollista) ja tuottaa näin ylläpidolle pieni provikka jokaisesta pelatusta kädestä.
Sitä en kuitenkaan aio tehdä, enkä kenellekään muullekaan moista suosittele. Pokeri näet on tuurin lisäksi myös armoton taitolaji ja sanotaankin, että netissä 10% pelaajista jää pitkällä tähtäimellä voitolle ja 90% rahoittaa sen 10% pelaamista. Hyvin leikkirahalla pärjännyt voi epäilemättä joutua äkkiä kynityksi tosipaikassa, sillä lajin suosio on kasvanut viime vuosina räjähdysmäisesti ja tosipelaajista suuri osa ymmärtää paljonkin pelin eri vivahteista ja todennäköisyyksistä.
Hauskaa silti, niin kauan kuin voi ilmaiseksi pelata. Suosittelenkin kiinnostuneille, kunhan on varma siitä ettei jossain vaiheessa tule 'täähän on helppoa'-ilmiötä, jonka jälkeen laitetaan oikeaa rahaa pottin ja ollaan äkkiä puilla paljailla.. _________________ No matter where you are... Everyone is always connected.
If you aren't remembered... Then you never existed. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Habeas corpus Addikti

|
Lähetetty: Kes Tou 31, 2006 3:59 pm Viestin aihe: Re: Pokeri |
|
|
| Habeas corpus kirjoitti: | | Pokeri näet on tuurin lisäksi myös armoton taitolaji ja sanotaankin, että netissä 10% pelaajista jää pitkällä tähtäimellä voitolle ja 90% rahoittaa sen 10% pelaamista. Hyvin leikkirahalla pärjännyt voi epäilemättä joutua äkkiä kynityksi tosipaikassa |
Mikä oli todistettava. Pikkurahapöydät olivat kiinni ja haksahdin pelaamaan leikkirahoillani vähän isompien panoksien pöytään. Sinne meni koko vaivalla keräämäni $1900. Aika äkkiä tuossa saa neniinsä kun sattuu juuri sopivat kortit; hävisin esimerkiksi yhden 2200 taalan potin sillä tavalla että meikäläisellä oli kolme nelosta ja pöydästä kymppihai - potin vieneellä oli kolme nelosta ja kädessä jätkähai.
Kyllä nyt sylettäisi jos olisi oikeaa rahaa ollut. Saapa nähdä saako tuota pelirahaa jossain vaiheessa lisää, vai onko yksinkertaisesti niin että kun fyrkkasi häviät niin se on sitten siinä. _________________ No matter where you are... Everyone is always connected.
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Habeas corpus Addikti

|
Lähetetty: Maa Hei 31, 2006 8:09 pm Viestin aihe: Re: Pokeri |
|
|
| Habeas corpus kirjoitti: | | Kyllä nyt sylettäisi jos olisi oikeaa rahaa ollut. Saapa nähdä saako tuota pelirahaa jossain vaiheessa lisää, vai onko yksinkertaisesti niin että kun fyrkkasi häviät niin se on sitten siinä. |
No saihan sitä lisää.. Ränkkäsin sitten turnauksia pelaamalla saldon johonkin $15 000, mutta sittemmin olen vähän kyllästynyt hommaan. Ihan hauskaahan tuo Texas Hold'em on, mutta ehkä aikaa myöten turhan monotonista. Lisäksi kuten kaikessa muussakin, tietyn tason jälkeen edistyäkseen pitäisi käyttää aika paljon aikaa ja vaivaa - opetella kertoimia, pelinlukutaktiikoita jne. eli ottaa homma vakavasti. Se taas tuntuu tyhmältä, jos kuitenkin pelaa vain ajanvietteeksi leikkirahalla.
Vähän sama homma tuli esiin kun olin kaverilla ränkkäämässä Soul Calibur II -tappelupeliä. Kuten kaikissa moderneissa vastaavissa peleissä, siinäkin oli älytön lista erilaisia näppäinyhdistelmä-comboja joilla sai tehtyä mitä mielikuvituksellisimpia hyökkäyksiä. Päähäni ei vaan mene, kuka ihme jaksaa oikeasti opetella tuollaiset millisekunnintarkat ränkytysyhdistelmät - sehän on rassaavaa työtä. Jos meinaa hiki hatussa opiskella jotain, miksi ei opiskelisi jotain hyödytöntä turhien näppäinyhdistelmien sijaan? Pelien idea on kai tarjota hauskaa ajanvietettä, ei niissä ole järkeä vakavasti kilpailla. _________________ No matter where you are... Everyone is always connected.
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Habeas corpus Addikti

|
Lähetetty: Lau Huh 21, 2007 11:12 pm Viestin aihe: |
|
|
Vähän laiskasti olen nyttemmin tuota nettipokeria pelannut.
Tänään kuitenkin pelasin ihan "livenä" Texas Hold'emiä kahta kaveriani vastaan. Ja niinhän siinä tietysti kävi, että turpaani sain - huikeat viisi euroa meni kuin kankkulan kaivoon. Uhkapeli ei kannata? Kun lajissa on taitoakin mukana, niin pitäisi kai perehtyä siihen riittävästi ennen kuin lähtee kentälle. Onneksi tulee pelattua pienillä panoksilla . _________________ No matter where you are... Everyone is always connected.
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
alfauros Rehti opiskelija

|
Lähetetty: Sun Huh 22, 2007 12:21 pm Viestin aihe: |
|
|
Taitolajihan tuo aika paljolti on, itse pelaan Pafilla leikkirahalla ja olen osallistunut yhteen freerolliin, jossa sitten alle 700 pelaajasta jäin sijalle 222 kun lähdin kasiparilla pre-flopissa all-iniin. Hätäisesti pelattu peli ja olin sijoittumistani enemmän huolissani siitä, venyykö peli niin pitkään, etten enää ehdi opiskelijaravintolaan syömään.
Huvikseni pelaan, onhan se ihan kiva peli sinänsä ja ison potin nyhtäminen kanssapelaajalta on ihan lystiä.
Näin muuten nyrkkisääntönä sanon, viitaten tuohon sinun kolmeen neloseesi, että kannattaa miettiä tarkasti lähteekö korotuksiin mukaan jos sinulla on kolmoset, joista kaksi on pöydällä, koska toisella on mahdollisesti sama. Pienet korotukset on ok, mutta flopissa tulevia all-iniä tai vastaavia kannattaa tosiaan miettiä, ellei toinen kädessä olevista korteista ole kohtalaisen korkea. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Habeas corpus Addikti

|
Lähetetty: Tii Huh 24, 2007 10:48 pm Viestin aihe: |
|
|
| alfauros kirjoitti: | | Taitolajihan tuo aika paljolti on, itse pelaan Pafilla leikkirahalla ja olen osallistunut yhteen freerolliin, jossa sitten alle 700 pelaajasta jäin sijalle 222 kun lähdin kasiparilla pre-flopissa all-iniin. |
Pitääkin jossain vaiheessa taas kokeilla noita freeroll-turnauksia, ne ovat suht. mielenkiintoisia. Varsinkin siinä vaiheessa, kun pelaajia alkaa olla karsiutunut runsaasti.
| alfauros kirjoitti: | Hätäisesti pelattu peli ja olin sijoittumistani enemmän huolissani siitä, venyykö peli niin pitkään, etten enää ehdi opiskelijaravintolaan syömään.  |
Kasiparilla all-in on kyllä aika rohkeaa, varsinkin jos katsoit etkä itse pistänyt. Pienet parit ovat hankalia, koska ne voivat äkkiä kääntyä tappioksi, varsinkin silloin jos pelaajia tulee mukaan useampia kuin yksi. Olen kuitenkin antanut itselleni kertoa, että aivan lopussa (yksi vastaan yksi -tilanteessa) parit ovat yllättävän vahvoja; 22 olisi jopa parempi kuin AK.
| alfauros kirjoitti: | | Näin muuten nyrkkisääntönä sanon, viitaten tuohon sinun kolmeen neloseesi, että kannattaa miettiä tarkasti lähteekö korotuksiin mukaan jos sinulla on kolmoset, joista kaksi on pöydällä, koska toisella on mahdollisesti sama. Pienet korotukset on ok, mutta flopissa tulevia all-iniä tai vastaavia kannattaa tosiaan miettiä, ellei toinen kädessä olevista korteista ole kohtalaisen korkea. |
Totta. Tuossa on tietysti sekin riski, että vastapelaajalla on täyskäsi - kolmoset täydentävä kortti ja sitten joku parin antava. Mutta kolmosilla ja korkealla hailla tilannetta on kyllä vaikea vastustaa, jos pöydästä ei saa mitään muuta pelottavaa. On vaan joskus vähän vaikea uskoa noita tilanteita, jos pöydässä on kaksi jotain korttia ja omassa kädessä yksi - mikä lienee todennäköisyys sille, että vastustajalla on juuri se neljäs? Varsinkin kun monet bluffaavat aika röyhkeästi..
No, tilanteen mukaan mennään ja harjoitus tekee mestarin. Kun vaan nyt ehtisi taas pelaamaan. Oletkos muuten ehtinyt onnistumaan siinä, että saat avauskäteen KK, menet all-in ja vastustajalla on AA? Se *tuttaa .
Hyllyssäni sattuukin muuten olemaan yksi pokerin taktiikkaa käsittelevä kirja, täytyykin varmaan jossain vaiheessa tarttua siihen. Ei vaan jaksaisi mennä siihen klassiseen "no nyt mä osaan, oon parempi kuin noi muut -> pelataan rahalla -> hävitään rahat"-ansaan, mikä liiallisesta peliin perehtymisestä voi seurata. _________________ No matter where you are... Everyone is always connected.
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
alfauros Rehti opiskelija

|
Lähetetty: Sun Tou 20, 2007 10:32 pm Viestin aihe: |
|
|
PAFilla pelaan edelleen, nykyään pelannut enempi turnauksia ja freerolleja. Rahat turnauksiin tulivat, kun sijoituin freerollissa kerran toiselle sijalle ja vähemmän yllättäen ne rahat on nyt pelannut, joten pitää taas pärjätä freerollissa.
Yleensä pelaan aika tiukkaa peliä, mutta sitten jotenkin on semmoinen kumma tapa no-limit -peleissä päätyä kohtuukorteilla johonkin all-in -peliin, joka jälkikäteen ajatellen oli sitten kuitenkin ilmiselvästi väärä siirtoa. Kesken pelin kun ei kovin kauan ehdi analysoida kortteja ja miettiä outteja.
Vaan eipä auta kuin parantaa peliään, että rikastuu.
Pokerikirjojen lukeminen on suositeltavaa, itse olin ainakin erittäin tyytyväinen Roy Rounderin läpyskään Poker Math Made Easy. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Voit vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|