| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
Tohtori Pelottava hikipinko

|
Lähetetty: Sun Huh 23, 2006 4:51 pm Viestin aihe: |
|
|
| Tintteli kirjoitti: | Tääl käy kyllä aika outoa porukkaa Mut Habeaksel on söpö parta. Ootsä Habeas tosiaan noin vanha Mitö se Habeas Corpus tarkottaa  |
Minun partani ainakin on aito. Ja baskeri myös.  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Habeas corpus Addikti

|
Lähetetty: Tii Huh 25, 2006 11:16 am Viestin aihe: |
|
|
| Tintteli kirjoitti: | Mä en saa vielä äänestää Mut sit mä äänestän semmosta, jolla on munaa... Viime vaaleissa mä aattelin, että meilläpäin ainoo kunnon poliitikko on Riitta Tynjä.  |
No kuinkas vanha sinä olet, jos et saa äänestää? Ja kuka ihme on Riitta Tynjä?
| Tintteli kirjoitti: | Tääl käy kyllä aika outoa porukkaa Mut Habeaksel on söpö parta. Ootsä Habeas tosiaan noin vanha Mitö se Habeas Corpus tarkottaa  |
Kyseessä on pari vuotta vanha omakuva, joten olen itse asiassa hieman tuota vanhempi. Partakin on noista päivistä pidentynyt.
Viimeiseen kysymykseen vastauksena:
| Lainaus: | | In common law, habeas corpus is the name of several writs which may be issued by a judge ordering a prisoner to be brought before the court. More commonly, the name refers to a specific writ known in full as habeas corpus ad subjiciendum, a prerogative writ ordering that a prisoner be brought to the court so it can be determined whether or not the prisoner is being imprisoned lawfully. |
(Lähde: Wikipedia)
Olen tosin harkinnut aliaksen vaihtoa Vademecumiksi. _________________ No matter where you are... Everyone is always connected.
If you aren't remembered... Then you never existed. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Habeas corpus Addikti

|
Lähetetty: Tii Huh 25, 2006 11:17 am Viestin aihe: |
|
|
| Anonymous kirjoitti: | | Minä äänestän Paavo Väyrystä. Hän on aikanaan tehnyt Suomen ja Neuvostoliiton suhteiden parantamiseksi enemmän kuin kukaan muu |
Eikö tämä kuitenkin nykyään ole vähän asiaankuulumatonta? Entäs se jalasmökkijupakka? _________________ No matter where you are... Everyone is always connected.
|
| Takaisin alkuun |
|
 |

|
Lähetetty: Tor Tou 11, 2006 8:34 am Viestin aihe: |
|
|
Habeas on kuten Sormusten herran Gandalf, eli "vanhan pierun näköinen nuori mies". |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
josamundah Tarkkailuluokka
|
Lähetetty: Maa Huh 02, 2007 8:43 pm Viestin aihe: kd |
|
|
| äänestin kristillsdemokraatteja..aikaisemmin sdp-liberaalit-sdp..ja vaaleissa vanhanen ja nyt anne pohtamo |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
bless Takarivin oppilas

|
Lähetetty: Tii Huh 03, 2007 10:56 am Viestin aihe: |
|
|
Tässä on tullut SDP:tä kannatettua vain sen takia, että tätini eduskuntaan pyrki, ja pääsikin.
Muuten en ole politiikasta tippaakaan kiinnostunut. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Habeas corpus Addikti

|
Lähetetty: Per Huh 06, 2007 9:01 pm Viestin aihe: Re: kd |
|
|
| josamundah kirjoitti: | | äänestin kristillsdemokraatteja..aikaisemmin sdp-liberaalit-sdp..ja vaaleissa vanhanen ja nyt anne pohtamo |
Sopiiko kysyä mikä veti kristillisdemokraatteihin? Ainakin liberaalien ja kristillisdemokraattien välillä on ymmärtääkseni aatteellisesti melko iso ero, etenkin arvokysymyksissä.
Aika vaisuksi jäi äänestysprosentti tällä kertaa, mutta hyvä kuulla että edes täältä joku muukin jaksoi käydä lapun jättämässä. _________________ No matter where you are... Everyone is always connected.
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Habeas corpus Addikti

|
Lähetetty: Per Huh 06, 2007 9:10 pm Viestin aihe: |
|
|
| bless kirjoitti: | | Tässä on tullut SDP:tä kannatettua vain sen takia, että tätini eduskuntaan pyrki, ja pääsikin. |
Ahaa, onneksi olkoon . Sinänsä on ihan järkevää äänestää noin, koska kyllähän omasta sukulaisestaan tietää paremmin millainen tyyppi se sattuu olemaan. Olitteko vieläpä asiakysymyksistäkin kutakuinkin samaa mieltä?
| bless kirjoitti: | | Muuten en ole politiikasta tippaakaan kiinnostunut. |
Miksi? En minäkään mitenkään intohimoisesti, mutta yhteisistä asioista päättämistähän se (ainakin periaatteessa) on. Nykyisin tosin tuntuu yhä enemmän siltä, että talouselämä sanelee reunaehdot ja poliitikot sitten toimivat annetuissa kehyksissä. Se latistaa edustuksellista demokratiaa. _________________ No matter where you are... Everyone is always connected.
|
| Takaisin alkuun |
|
 |

|
Lähetetty: Lau Huh 07, 2007 8:36 am Viestin aihe: |
|
|
| Habeas corpus kirjoitti: | Ahaa, onneksi olkoon . Sinänsä on ihan järkevää äänestää noin, koska kyllähän omasta sukulaisestaan tietää paremmin millainen tyyppi se sattuu olemaan. Olitteko vieläpä asiakysymyksistäkin kutakuinkin samaa mieltä? |
Hmm, eikös henkilön äänestäminen itse asiassa ole aika hölmöä? Ei siinä mitään, niinhän minäkin tein, mutta noin yleisesti ottaen äänestetään puoluetta, koska eihän se "oma ehdokas" välttämättä mene edes läpi. Ainakaan jos on joku sukulainen, jota äänestävät lähinnä kaverit ja perheenjäsenet. Ne äänet sitten käytännössä hyödyttävät saman puolueen muutamaa isointa ääniharavaa.
Ja vaikka haluttu ehdokas läpi menisikin, loppujen lopuksi puoluekuri määrittelee sen mitä hän voi tehdä. Se taas määritellään jossain ihan muualla suljettujen ovien takana, minne ei äänestäjä pääse vaikuttamaan. Yksittäinen kansanedustaja on käsittääkseni lähinnä yksi "jaa"- tai "ei"-ääni puoluejohdon määrittelemää kantaa vahvistamassa.
(Halla-ahon äänestäminen oli kuitenkin sikäli järkevämpää, että ensinnäkin oletin hänen olevan vaalipiirissään puolueensa suurin ääniharava - kuten olikin - ja toisaalta uskoin myös hänen puolueensa ajavan suunnilleen samaa asiaa kuin hän itse - mikä jää vielä nähdäväksi.) |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Vieras
|
Lähetetty: Sun Huh 08, 2007 9:27 am Viestin aihe: |
|
|
Jaa, no tätini oli entuudestaan SDP:n puoluesihteeri, ja olisi päässyt läpi ilman sukulaisten ja ystävien ääniä.
Jos meillä olisi enemmän sanavaltaa, niin ehkä silloin voisi ollakkin kiinnostuneempi poliitiikasta, mutta kun näitä päättäjiä on n. 200 ja suomen kansalaisia ruuuutkasti enemmän. Tuntuu ettei olomme paljoa muutu vaalipuheiden hehkutuksien jälkeen. Pääsivätpähän sisään. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
bless Takarivin oppilas

|
Lähetetty: Sun Huh 08, 2007 9:29 am Viestin aihe: |
|
|
| Anonymous kirjoitti: | Jaa, no tätini oli entuudestaan SDP:n puoluesihteeri, ja olisi päässyt läpi ilman sukulaisten ja ystävien ääniä.
Jos meillä olisi enemmän sanavaltaa, niin ehkä silloin voisi ollakkin kiinnostuneempi poliitiikasta, mutta kun näitä päättäjiä on n. 200 ja suomen kansalaisia ruuuutkasti enemmän. Tuntuu ettei olomme paljoa muutu vaalipuheiden hehkutuksien jälkeen. Pääsivätpähän sisään. |
unohdin kirjautua sisään... |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Habeas corpus Addikti

|
Lähetetty: Kes Huh 11, 2007 11:53 am Viestin aihe: |
|
|
| Tohtori kirjoitti: | | Hmm, eikös henkilön äänestäminen itse asiassa ole aika hölmöä? Ei siinä mitään, niinhän minäkin tein, mutta noin yleisesti ottaen äänestetään puoluetta, koska eihän se "oma ehdokas" välttämättä mene edes läpi. |
Hyvä havainto, en tullutkaan ajatelleeksi koko juttua. Vaalisysteemimmehän on sellainen, että esimerkiksi Niinistöä Uudellamaalla äänestäneet äänestivät oikeasti "joku kokoomuslainen Uudeltamaalta", koska Niinistö meni joka tapauksessa niin selkeästi läpi. Hänelle annetut äänet hyödyttivät lähinnä muita saman puolueen ehdokkaita ko. alueella, sillä vertailulukuhan perustuu listan yhteisäänimäärään.
Henkilövalinta merkkaa lähinnä silloin, kun valitaan siitä porukasta joka todennäköisesti on juuri ja juuri valintariman ylä- tai alapuolella. Nykytilanteessa tämä puoluekeskeinen vaalitapa voi olla aika hankala, koska mielipiteissä on niin paljon hajontaa puolueiden sisälläkin. Mutta minkäs teet.
(Jos joku on sattunut unohtamaan laskentatavan, niin oheisesta linkistä voi lukea Suomessa käytettävästä d'Hondtin menetelmästä.)
| Tohtori kirjoitti: | | Ja vaikka haluttu ehdokas läpi menisikin, loppujen lopuksi puoluekuri määrittelee sen mitä hän voi tehdä. Se taas määritellään jossain ihan muualla suljettujen ovien takana, minne ei äänestäjä pääse vaikuttamaan. Yksittäinen kansanedustaja on käsittääkseni lähinnä yksi "jaa"- tai "ei"-ääni puoluejohdon määrittelemää kantaa vahvistamassa. |
Näin kyllä. Muistaakseni kaikilla ryhmillä (Vihreät?) ei tosin puoluekuria ole käytössä, mutta yleensä välit kiristyvät ennemmin tai myöhemmin, jos yksittäinen edustaja jatkuvasti äänestää puolueen linjaa vastaan.
| Tohtori kirjoitti: | | (Halla-ahon äänestäminen oli kuitenkin sikäli järkevämpää, että ensinnäkin oletin hänen olevan vaalipiirissään puolueensa suurin ääniharava - kuten olikin - ja toisaalta uskoin myös hänen puolueensa ajavan suunnilleen samaa asiaa kuin hän itse - mikä jää vielä nähdäväksi.) |
Joo, Jussi taisi olla Helsingissä ainoa Perussuomalaisten ehdokas jolla oikeasti oli vakavasti otettava mahdollisuus päästä läpi. No, Frederik ehkä myös, mutta ei sillä ollut läheskään samaa tekemisen meininkiä. Ainakin itse huomasin vasta vaalien jälkeen että äijä oli ollut ehdolla. En olisi kyllä sitä missään nimessä äänestänytkään...
Luitko muuten Halla-Ahon mietteet vaalituloksesta? _________________ No matter where you are... Everyone is always connected.
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|