|
Kotiaine.com Ei elämää vaan koulua varten.
|
| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
Habeas corpus Addikti

|
Lähetetty: Lau Tam 06, 2007 7:56 pm Viestin aihe: TKK:lle vaiko yliopistoon? |
|
|
Ylioppilaskirjoitusten jälkeen olen miettinyt, minne jatkaisin - siitähän on mm. ketju Yliopisto vs ammattikorkeakoulu?. Nyt olen tullut siihen lopputulokseen, että menen joko Helsingin yliopistoon tietojenkäsittelytiedettä lukemaan tai sitten TKK:lle. Ammattikorkeakoulut olen siis karsinut nyt pois joukosta.
Nyt pitäisi sitten tehdä kova päätös, eli valita näistä kahdesta. Molempiin aion joka tapauksessa hakea, eikä opiskelupaikan saaminen ole tietenkään varmaa. Jos sattuisi niin että pääsisin molempiin, täytyy valinta kahden välillä joka tapauksessa joskus kesällä tehdä. Sattuisiko kenelläkään olemaan kokemusta joko yliopistolla tai TKK:lla opiskelemisesta tai muuten vaan yleisluontoisia vinkkejä siitä, kumpi voisi olla parempi valinta? Lopullisen päätöksen teen korkeimman omakätisesti, mutta ajattelin joka tapauksessa kerätä kaiken saatavilla olevan tiedon ennen sitä. _________________ No matter where you are... Everyone is always connected.
If you aren't remembered... Then you never existed. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Tohtori Pelottava hikipinko

|
Lähetetty: Sun Tam 07, 2007 8:03 am Viestin aihe: |
|
|
| TKK. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Habeas corpus Addikti

|
Lähetetty: Tii Tam 09, 2007 12:36 pm Viestin aihe: |
|
|
OK. Miksi näin? _________________ No matter where you are... Everyone is always connected.
|
| Takaisin alkuun |
|
 |

|
Lähetetty: Tii Tam 09, 2007 7:15 pm Viestin aihe: |
|
|
En itse asiassa tiedä. Taisin kirjoittaa tuon kännissä.
Ei minulla ole oikeasti mitään käsitystä noiden eroista. Mutta olisihan se hauskaa jos sinusta tulisi teekkari. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Habeas corpus Addikti

|
Lähetetty: Kes Tam 10, 2007 2:27 pm Viestin aihe: |
|
|
| Tohtori kirjoitti: | | Ei minulla ole oikeasti mitään käsitystä noiden eroista. Mutta olisihan se hauskaa jos sinusta tulisi teekkari. |
Teekkarina saisi ainakin ikään kuin moraalisen oikeutuksen juoda viinaa kaksin käsin ilman että kukaan pitäisi sitä mitenkään poikkeuksellisena tai huolestuttavana. Toisaalta siinä olisi varjopuolensakin, viime NYTissä (1/07) poliitikot pelasivat "Mä en ole koskaan"-peliä ja katala totuus tuli ilmi:
| NYT kirjoitti: |
Otto Lehtipuu: "Mä en oo koskaan katunut mun ammatinvalintaa."
Otto on insinööri.
Antti: "Emävale!"
Lotta*: "On vittu ollut teekkari eikä muka ikinä katunut. Teekkarit ei saa pesää kahdeksaan vuoteen."
*: Lotta Backlund, kokoomuksen kansanedustajaehdokas |
Kun tässä nyt kohta täytän 25, niin tuo kahdeksan vuoden kirous meinaa siis sitä että seuraavan kerran voi toivoa saavansa jotain vipinää 33-vuotiaana. Pelottavaa, mutta samalla aika uskottavaa - se ei taida olla ympäristö, jossa pyörii kauheasti naaraspuolisia.
No vakavasti puhuen tuossa TKK:ssa houkuttaa se, että sieltä valmistuisi diplomi-insinööriksi, joka käsitykseni mukaan on työnantajien mielestä kuuminta hottia. Jos nyt kuitenkin joutuu opiskelemaan vuosikausia, niin siitä voisi ottaa korvaukseksi edes jonkun komean tittelin. _________________ No matter where you are... Everyone is always connected.
|
| Takaisin alkuun |
|
 |

|
Lähetetty: Kes Tam 10, 2007 5:56 pm Viestin aihe: |
|
|
| Habeas corpus kirjoitti: | | Kun tässä nyt kohta täytän 25, niin tuo kahdeksan vuoden kirous meinaa siis sitä että seuraavan kerran voi toivoa saavansa jotain vipinää 33-vuotiaana. Pelottavaa, mutta samalla aika uskottavaa - se ei taida olla ympäristö, jossa pyörii kauheasti naaraspuolisia. |
Pah. Naisia saa rahalla, dipl.ins. saa sitä rahaa ovista ja ikkunoista, eli kova tunku vaan Otaniemeen. kun sentään melkein pelkkiä älliä kirjoitit, niin eiköhän se pääsykoekin mene ihan heittämällä. Opiskeluympäristö kieltämättä voi olla vähän miesvoittoinen, mutta asia korjaantuu sitten valmistumisen lähestyessä kun rupeat pääsemään rahoihin kiinni. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Habeas corpus Addikti

|
Lähetetty: Maa Tam 15, 2007 11:27 pm Viestin aihe: |
|
|
| Tohtori kirjoitti: | | Pah. Naisia saa rahalla, dipl.ins. saa sitä rahaa ovista ja ikkunoista, eli kova tunku vaan Otaniemeen. kun sentään melkein pelkkiä älliä kirjoitit, niin eiköhän se pääsykoekin mene ihan heittämällä. |
En tiedä, onko todellisuus ihan noin auvoisa. Ovathan ne parhaiten ansaitsevien diplomi-insinöörien palkat todella suolaisia, mutta alkupalkka taitaa olla keskimäärin vain jotain 2800 €/kk. Ihan asiallinen siis, mutta ei sillä vielä ökymaasturin ikkunasta huudella rivouksia köyhille sikaria pössytellen ja Westendin 900 neliön luksuskämppää kohti huristellen.
Ehkä siitä vähän maisteria paremmat lähtöasemat kuitenkin saa (vai saako?).
| Tohtori kirjoitti: | | Opiskeluympäristö kieltämättä voi olla vähän miesvoittoinen, mutta asia korjaantuu sitten valmistumisen lähestyessä kun rupeat pääsemään rahoihin kiinni. |
Pitäneekö tämä sitten oikeasti paikkaansa? Kyllähän naisia raha houkuttaa, mutta ehkä enemmänkin se pintakiilto kuin se oikea varallisuus. Eli jos pukeudut tyylikkääseen italialaiseen muotiin, ajat uudenkarhealla luksusautolla ja vietät tyylikästä (ja helevetin kallista) seurapiirielämää, niin saat myös niitä naisia - riippumatta siitä onko kaikki tämä maallinen hyvä ostettu omalla rahalla vai Elloksen vakuudettomalla lainalla.
Vastaavasti taas jos sinulla on kaksi miljoonaa euroa Alepan muovikassissa kaappisi perukoilla ja pukeudut kuin tavis, et saa niitä mimmejä yhtään enempää kuin saisit, jos muovikassi olisi täynnä vanhoja lehtiä.
Eli naisia saadakseen täytyy rahan lisäksi omaksua myös tyylikäs ja trendikäs metroseksuaalimiehen imago ja siihen sopivat käytöstavat.
(Mitenkäs me muuten TAAS tähän aiheeseen päädyttiin..?-)) _________________ No matter where you are... Everyone is always connected.
|
| Takaisin alkuun |
|
 |

|
Lähetetty: Tii Tam 16, 2007 4:04 pm Viestin aihe: |
|
|
| Habeas corpus kirjoitti: | | En tiedä, onko todellisuus ihan noin auvoisa. Ovathan ne parhaiten ansaitsevien diplomi-insinöörien palkat todella suolaisia, mutta alkupalkka taitaa olla keskimäärin vain jotain 2800 €/kk. Ihan asiallinen siis, mutta ei sillä vielä ökymaasturin ikkunasta huudella rivouksia köyhille sikaria pössytellen ja Westendin 900 neliön luksuskämppää kohti huristellen. |
Minä en suoraan sanoen oikein tajua tätä, kuinka hirveän monet tuntemani ihmiset puhuvat jostain noin 3000 euron kuukausipalkasta "huonona" palkkana. Siis kuinka saatanallisia liksoja jossain korkeammissa viroissa muka oikeasti maksetaan, jos 2800 euroa kuussa on vielä vähän? Ja kuinka monta sellaista virkaa Suomen kokoisessa maassa edes on, jos korkein yritysjohto (johon nyt ei ole realistista kuvitella sijoittuvansa) ja kansanedustajat (jollaiseksi taas tullaan vain vaaleilla) lasketaan pois?
En tajua, en. Korkein palkkani koskaan on ollut 1500 euroa kuussa, kun olin pari kuukautta "esimiesharjoittelijana" (no, käytännössä pyyhin pöytiä, keräsin astioita ja tyhjensin tuhkiksia Stockan terassilla, mutta oli hieno nimike ja parempi liksa kuin siitä hommasta yleensä saa), ja se oli minusta ihan helvetin paljon rahaa. En oikein keksi, mitä edes tekisin sen isommalla liksalla, jos nyt en oikein rupeaisi pröystäilemään, käymään kalliissa olutravintoloissa ja ajamaan taksilla joka paikkaan (perheellisenä ja asuntolainaisena tilanne olisi tietenkin aivan toinen). Normaali liksani oikeastaan mistä tahansa työstä on ollut bruttonakin sellaista tonnin luokkaa, ja palvelualalla on turha toivoa paljon enempää jos sitten ei roiku hommissa niin pitkään että tulee jotain ikälisiä. Yli 2000 euroa on jo semmoinen liksa, jonka ajatteleminenkin tuntuu ihan utopistiselta.
| Lainaus: | | Ehkä siitä vähän maisteria paremmat lähtöasemat kuitenkin saa (vai saako?). |
Maisterin tms. korkeasti koulutetun henkilön alkupalkka on yleensä siinä 2000 euroa, tosin riippunee tietysti alasta. Väittävät, että pätisi myös restonomiin, mutta eivät ne ainakaan siellä Stockmannin herkun kassalla tuollaisia ruvenneet minulle maksamaan vaikka paperit olikin plakkarissa.
| Lainaus: | Pitäneekö tämä sitten oikeasti paikkaansa? Kyllähän naisia raha houkuttaa, mutta ehkä enemmänkin se pintakiilto kuin se oikea varallisuus. Eli jos pukeudut tyylikkääseen italialaiseen muotiin, ajat uudenkarhealla luksusautolla ja vietät tyylikästä (ja helevetin kallista) seurapiirielämää, niin saat myös niitä naisia - riippumatta siitä onko kaikki tämä maallinen hyvä ostettu omalla rahalla vai Elloksen vakuudettomalla lainalla.
Vastaavasti taas jos sinulla on kaksi miljoonaa euroa Alepan muovikassissa kaappisi perukoilla ja pukeudut kuin tavis, et saa niitä mimmejä yhtään enempää kuin saisit, jos muovikassi olisi täynnä vanhoja lehtiä.
Eli naisia saadakseen täytyy rahan lisäksi omaksua myös tyylikäs ja trendikäs metroseksuaalimiehen imago ja siihen sopivat käytöstavat. |
Tuo on kyllä sinänsä varmaan ihan totta. Tietysti jos on tosissaan miljonääri, saa olla melkein minkä näköinen ja tyylinen tahansa, mutta harva meistä siihen koskaan yltää. Näitä kohtalaisen hyvin tienaavia miehiä on kuitenkin sen verran paljon, ettei se vielä yksistään riitä houkuttimeksi.
| Lainaus: | | (Mitenkäs me muuten TAAS tähän aiheeseen päädyttiin..?-)) |
Mitä muita tärkeitä aiheita sitä edes on?  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Habeas corpus Addikti

|
Lähetetty: Kes Tam 17, 2007 10:47 pm Viestin aihe: |
|
|
| Tohtori kirjoitti: | | Minä en suoraan sanoen oikein tajua tätä, kuinka hirveän monet tuntemani ihmiset puhuvat jostain noin 3000 euron kuukausipalkasta "huonona" palkkana. |
Tuttusi taitavat olla yksinkertaisesti rikkaita sikoja, siinä selitys. Vakavasti puhuttuna nuo minun kommenttini nyt oli tähdätty siihen edelliseen viestiisi, jossa sanoit että "dipl. ins. saa rahaa ovista ja ikkunoista". Onhan se 2800/kk ihan OK, etenkin kun kyse on alkupalkasta - mutta en sanoisi että sillä tahdilla rahaa "tulee ovista ja ikkunoista". Suomalaisten keskiansiohan on jotain 2600 euroa kuussa, joten pari sataa enemmän ansaitsemalla tuskin voisi kuvitella kuuluvansa mihinkään eksklusiiviseen eliittiin joka pokaa kaikki laatuböönat tiliotetta heiluttelemalla.
(Huomaa sisäinen ristiriitaisuus - voiko sellainen nainen olla laatubööna, jonka saa pokattua tiliotetta heiluttelemalla?-))
| Tohtori kirjoitti: | | Siis kuinka saatanallisia liksoja jossain korkeammissa viroissa muka oikeasti maksetaan, jos 2800 euroa kuussa on vielä vähän? |
Aika käsittämättömiä. Esimerkiksi yksityisellä sektorilla lääkäri tienaa keskimäärin noin 5000 euroa kuussa. [url=http://www.asianajajat.fi/uploads/Asianajajatutkimus_2002_tutkimusraportti_2002_12_16(1).pdf]Asianajajan [/url] vuositulot pääkaupunkiseudulla olivat 2002 keskimäärin 62 000 €, pikaisesti laskettuna siis n. 5100 €/kk.
Vaikka julkisella puolella nuo palkat ovat tietysti huonommat, niin 2005 tehdyssä tutkimuksessakin on mielenkiintoisia löytöjä:
Ammattikorkeakoulun yliopettaja, 4114 €/kk
Apulaiskaupunginjohtaja, 7650 €/kk
Erityiskoulun rehtori, 4024 €/kk
Kaupunginarkkitehti, 4016 €/kk
Kaupungingeodeetti, 4069 €/kk
Kaupungininsinööri, 4355 €/kk
Kaupunginjohtaja, 7068 €/kk
Kaupunginlakimies, 4211 €/kk
Kaupunginsihteeri, 4137 €/kk
Koulutusalan johtaja, 4041 €/kk
Koulutusjohtaja, 4182 €/kk
Kunnanjohtaja, 4930 €/kk
Lukion rehtori, 4486 €/kk
Peruskoulun yläasteen rehtori, 4227 €/kk
Rehtori, 4139 €/kk
Sosiaali- ja terveysjohtaja, 4801 €/kk
Talousjohtaja, 4311 €/kk
Toimialajohtaja, 5500 €/kk
Toimitusjohtaja, 6275 €/kk
Yksikön päällikkö, 4339 €/kk
Nuo siis yli neljä tonnia kuussa tienaavien ei-lääkäreiden ammattinimikkeitä. Kolme tonnia ylittäviä en viitsinyt listata, sillä niitä on niin paljon. Tietysti (suurin?) osa porukasta on tuossakin listassa sitä, joka tienaa jotain haarukassa 1800-2400 euroa. Minusta nuo ylläolevat hommat ovat jo niitä, joiden ansioista voi puhua ilmaisuilla "kierii rahassa" tjsp. Joku 2800 euron kuukausipalkka on vielä varsin vaatimaton johonkin apulaiskaupunginjohtajan 7650 euron kuukausikorvaukseen verrattuna.
(Tietysti täytyy huomata, että tuo 2800 on diplomi-insinöörin keskimäärinen alkupalkka, josta se nousee muistaakseni keski-ikäistyttäessä usein jonnekin neljän tonnin kieppeille. Ei nyt ole lähdeviitettä tästä kuitenkaan.)
| Tohtori kirjoitti: | | Ja kuinka monta sellaista virkaa Suomen kokoisessa maassa edes on, jos korkein yritysjohto (johon nyt ei ole realistista kuvitella sijoittuvansa) ja kansanedustajat (jollaiseksi taas tullaan vain vaaleilla) lasketaan pois? |
Uskoisin ylläolevan perusteella, että aika monta, joskin prosentuaalinen osuus on varmasti suhteellisen pieni. Joka tapauksessa monesta virasta, jonka hoitamiseen ei varmastikaan tarvita mitään yli-ihmisen kykyjä, maksetaan varsin suurta korvausta - paljon tuota 2800 euroa suurempaa.
| Tohtori kirjoitti: | | Normaali liksani oikeastaan mistä tahansa työstä on ollut bruttonakin sellaista tonnin luokkaa, ja palvelualalla on turha toivoa paljon enempää jos sitten ei roiku hommissa niin pitkään että tulee jotain ikälisiä. Yli 2000 euroa on jo semmoinen liksa, jonka ajatteleminenkin tuntuu ihan utopistiselta. |
Palvelualojen liksat ovatkin kieltämättä aivan hävyttömiä. Ilmeisesti työvoimasta on riittävästi tarjontaa, koska nuo monet perustason duunit tuntuvat menevän palkkaukseltaan haarukkaan "saat sen verran, että just ja just selviät kuukauden läpi". Sinullahan tuo asuntomenojen vähäisyys edesauttaa selviämistä, mutta jos pitäisi palvelutyöpaikan liksalla vielä maksaa vuokraa tai asuntolainaa, niin ainakin minulta saattaisi tulla tippa linssiin.
| Tohtori kirjoitti: | | Maisterin tms. korkeasti koulutetun henkilön alkupalkka on yleensä siinä 2000 euroa, tosin riippunee tietysti alasta. Väittävät, että pätisi myös restonomiin, mutta eivät ne ainakaan siellä Stockmannin herkun kassalla tuollaisia ruvenneet minulle maksamaan vaikka paperit olikin plakkarissa. |
Koulutustasi vastaavaa työtähän sinun pitäisi löytää, jotta pääsisit isommille palkoille. Kaupan kassalla ei taideta niin välittää siitä, mikä tutkinto on taustalla - tietystä tehtävästä maksetaan tietty palkka. Tämä on tietysti äärettömän vittumaista, jos on esimerkiksi germaanisen filologian tohtori ja palkkaus on tasan sama kuin mitä se olisi ollut opiskelematta päivääkään.
| Tohtori kirjoitti: | | Tuo on kyllä sinänsä varmaan ihan totta. Tietysti jos on tosissaan miljonääri, saa olla melkein minkä näköinen ja tyylinen tahansa, mutta harva meistä siihen koskaan yltää. Näitä kohtalaisen hyvin tienaavia miehiä on kuitenkin sen verran paljon, ettei se vielä yksistään riitä houkuttimeksi. |
Aivan. Ja on siinä vielä sekin, että jonkun rahanahneen kotkan saaliiksi joutuminen ei välttämättä sekään ole niin auvoisa kohtalo. Voihan sitä seksiä ostaa suoraan rahallakin, jos niikseen tulee. Eli jos suunnitelmana on hankkia puoliso isoa lompakkoaan vilauttelemalla, niin peli on oikeastaan jo menetetty ennen kuin se alkaakaan.
Raha voisi tässä yhteydessä olla siis kiroukseksikin, sitä helposti miettisi että onko tuo nyt oikeasti kiinnostunut vai haluaako se vain että ostan sille kaikenlaista kivaa. Koskaan ei tietäisi, että onko se minun kanssani minun takiani, vai niiden rahojen takia. Jos olisi rutiköyhä, niin silloin tätä ongelmaa ei olisi. Toisaalta sitten miettisi kai sitä, että onkohan tuo mun kanssani vain siksi että olen niin mahtava sängyssä...  _________________ No matter where you are... Everyone is always connected.
|
| Takaisin alkuun |
|
 |

|
Lähetetty: Sun Tam 21, 2007 9:02 pm Viestin aihe: |
|
|
| Habeas corpus kirjoitti: | | (Huomaa sisäinen ristiriitaisuus - voiko sellainen nainen olla laatubööna, jonka saa pokattua tiliotetta heiluttelemalla?-)) |
Niin no, laatuakin on monenlaista... Muodollinen pätevyys noilla ainakin yleensä on riittävä (pakko olla, että kehtaa rahaa vaatia), tietysti sitten eri asia että kuinka kiinnostavia tai mukavia ovat ihmisinä.
| Lainaus: | | Uskoisin ylläolevan perusteella, että aika monta, joskin prosentuaalinen osuus on varmasti suhteellisen pieni. Joka tapauksessa monesta virasta, jonka hoitamiseen ei varmastikaan tarvita mitään yli-ihmisen kykyjä, maksetaan varsin suurta korvausta - paljon tuota 2800 euroa suurempaa. |
Niin, no nuo olivat kaikki tuollaisia johtavan tms. tason hommia joita tosiaan ei ihan joka jannulle riitä, mutta tietysti oikeanlaisen koulutuksen kanssa on ihan mahdollisuuksien rajoissa päästä johonkin tuollaiseen virkaan (koska sopivanlaista koulutusta sun muuta taustaa ei myöskään ole valtaosalla työnhakijoista).
| Lainaus: | | Sinullahan tuo asuntomenojen vähäisyys edesauttaa selviämistä, mutta jos pitäisi palvelutyöpaikan liksalla vielä maksaa vuokraa tai asuntolainaa, niin ainakin minulta saattaisi tulla tippa linssiin. |
Tämä asuminen on tosiaan yksi asia, mikä minulta pakkaa välillä unohtumaan. Totta kyllä, että jostain tonnin nettoliksasta menisi yli puolet vuokraan, ja sittenkin kämppä olisi jossain Korsossa tms. Tämmöisellä paikalla asumisesta saisi varmaan pulittaa jo parinkin kuun palkan joka kuukausi.
| Lainaus: | Aivan. Ja on siinä vielä sekin, että jonkun rahanahneen kotkan saaliiksi joutuminen ei välttämättä sekään ole niin auvoisa kohtalo. Voihan sitä seksiä ostaa suoraan rahallakin, jos niikseen tulee. Eli jos suunnitelmana on hankkia puoliso isoa lompakkoaan vilauttelemalla, niin peli on oikeastaan jo menetetty ennen kuin se alkaakaan.
Raha voisi tässä yhteydessä olla siis kiroukseksikin, sitä helposti miettisi että onko tuo nyt oikeasti kiinnostunut vai haluaako se vain että ostan sille kaikenlaista kivaa. Koskaan ei tietäisi, että onko se minun kanssani minun takiani, vai niiden rahojen takia. Jos olisi rutiköyhä, niin silloin tätä ongelmaa ei olisi. Toisaalta sitten miettisi kai sitä, että onkohan tuo mun kanssani vain siksi että olen niin mahtava sängyssä...  |
Ei tähän ole lisättävää. Olen jo pitkään ollut sillä linjalla, että kannattaa joko suosiolla ryhtyä selibaattiin tai sitten ruveta käymään huorissa.  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Habeas corpus Addikti

|
Lähetetty: Tor Hel 01, 2007 1:11 pm Viestin aihe: |
|
|
Palatakseni alkuperäiseen aiheeseen, kävin sitten siellä TKK:n Abi-infossa. Ihan mielenkiintoiselta paikalta vaikutti. Opiskelijoiden jututtamisesta sai kyllä enemmän irti kuin virallisista infoista, jälkimmäiset tuppaavat olemaan turhan virallisia ja pintapuolisia. Sen sijaan pari vuotta laitoksessa lusineelta saa hiukan paremman kuvan siitä mikä siellä mättää ja mikä on aivan loistavaa.
Nyt ei muuta kuin kovasti valmistautuu kevään pääsykokeisiin. Helsingin yliopistoon olen jo hakupaperit vienyt, TKK:lle pitää jättää joskus maaliskuussa. Hiukan olen TKK:ta päin nyt kyllä kallistumassa, mutta katsellaan.. _________________ No matter where you are... Everyone is always connected.
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Dive Rehti opiskelija
|
Lähetetty: Kes Kes 06, 2007 6:48 pm Viestin aihe: |
|
|
Muuten tuohon miesvaltaisuusongelmaan: onko se välttämättä huono asia? Miksi naisen pitäisi löytyä juuri omien opiskelukavereiden joukosta? Esim. psykalaisten Rajatilabileisiin ja eläinlääkisläisten A-tarjoukseen ovat kaikki maksavat juhlijat tervetulleita, ja tarjolla on paljon söpöjä tyttölöitä. En nyt manaa mitään suhdekarikoita tietenkään, mutta kannattaa ottaa huomioon, että jos oman vuosikurssin tyttöön menee rakastumaan ja sitten tapahtuu "jotain", jonka seurauksena jompi kumpi tai molemmat osapuolet eivät haluaisi toista nähdäkään, siellä samoilla luennoilla ja samassa kahvihuoneessa täytyy kumminkin istua, ellei halua alkaa soveltaa jotain ihmeellisiä elämää rajoittavia välttelytekniikoita. Toisaalta jos suhde kestää, saman alan opiskelijan kanssa voi helposti jumittaa siihen opiskeluaihepiiriin ja -ympäristöön sen sijaan, että saisi jotain uusiakin näkökulmia asioihin.
Muistan vaan kerran, kun yksi opiskelukaverimies tuli Kompleksin bileissä pokaamaan minua tuhannen kännissä. Olin tuolloin parisuhteessa, minkä ilmaisin varsin selvästi, mutta kaveri vielä jatkoi vonkaamistaan "ootsä onnellinen siinä suhteessa"- sekä muilla kootuilla argumenteilla. Vaikka torjuin mielestäni hänet ihan ystävällisesti, pariin viikkoon tyyppi ei voinut moikatakaan laitoksella tavatessamme .
Tietysti muualle lähteminen vaatii vähän viitseliäisyyttä, mutta kaikessa on puolensa. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Habeas corpus Addikti

|
Lähetetty: Per Kes 08, 2007 11:03 am Viestin aihe: |
|
|
| Dive kirjoitti: | | Muuten tuohon miesvaltaisuusongelmaan: onko se välttämättä huono asia? Miksi naisen pitäisi löytyä juuri omien opiskelukavereiden joukosta? |
Ei kai se mikään pakko olekaan. Olettaisin vain, että tutustuminen on helpompaa kun on jotain yhteistä kosketuspintaa vs. tällaiset "lähetsä meille panee?"-tilanteet.
Positiivista miesvaltaisuudessa on se, että ilmeisesti ainakin korkean koulutustason hommissa suuri miesten osuus tarkoittaa myös hyviä palkkoja, kun taas naisvaltaisilla aloilla koulutus ei välttämättä heijastu yhtä hyvin palkkoihin. No, alkaahan naisia tosin olla aika paljon esimerkiksi lääkäreinä, joiden palkat eivät tunnetusti ole mitenkään huonoja.
| Dive kirjoitti: | | Esim. psykalaisten Rajatilabileisiin ja eläinlääkisläisten A-tarjoukseen ovat kaikki maksavat juhlijat tervetulleita, ja tarjolla on paljon söpöjä tyttölöitä. |
Sinne! Täytyykin tsekata, milloin noita taas on. Yksin baareissa/bileissä notkuminen tietysti on mitä on, mutta kyllä sen kestää jos ei selvinpäin tarvitse olla.
| Dive kirjoitti: | | mutta kannattaa ottaa huomioon, että jos oman vuosikurssin tyttöön menee rakastumaan ja sitten tapahtuu "jotain", jonka seurauksena jompi kumpi tai molemmat osapuolet eivät haluaisi toista nähdäkään, siellä samoilla luennoilla ja samassa kahvihuoneessa täytyy kumminkin istua |
Sehän vain lisää homman jännitystä.. Onhan tuossa hankala puolensa, mutta niin vain niitä suhteita syntyy työpaikoillakin, joissa tilanne on vielä kertaluokkaa pahempi jos asiat menevät puihin.
| Dive kirjoitti: | Muistan vaan kerran, kun yksi opiskelukaverimies tuli Kompleksin bileissä pokaamaan minua tuhannen kännissä. Olin tuolloin parisuhteessa, minkä ilmaisin varsin selvästi, mutta kaveri vielä jatkoi vonkaamistaan "ootsä onnellinen siinä suhteessa"- sekä muilla kootuilla argumenteilla. Vaikka torjuin mielestäni hänet ihan ystävällisesti, pariin viikkoon tyyppi ei voinut moikatakaan laitoksella tavatessamme . |
En minäkään moikkaa ketään, jolta olen saanut pakit. Periaatteessa ehkä, jos pakit ovat olleet superystävälliset, mutta tuskinpa silloinkaan. Jos onnistuu säheltämään sormensa keittiöveitsellä verille, niin miksi ihmeessä hieroisi niihin vielä tieten tahtoen päälle suolaa? Parempi vain unohtaa koko tyypin olemassaolo niin hyvin kuin suinkin voi. _________________ No matter where you are... Everyone is always connected.
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Habeas corpus Addikti

|
Lähetetty: Per Kes 08, 2007 11:08 am Viestin aihe: |
|
|
Mitä tähän TKK:n miesvaltaisuuteen muuten tulee, on aivan pakko todeta että ainakin pääsykokeissa yllätyin viehättävien nuorten naisten suuresta määrästä. Mutta mistä sitä tietää moniko niistä pääsee sisään ja mille linjoille hakevat. _________________ No matter where you are... Everyone is always connected.
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Dive Rehti opiskelija
|
Lähetetty: Per Kes 08, 2007 11:34 am Viestin aihe: |
|
|
| Habeas corpus kirjoitti: | | Mitä tähän TKK:n miesvaltaisuuteen muuten tulee, on aivan pakko todeta että ainakin pääsykokeissa yllätyin viehättävien nuorten naisten suuresta määrästä. Mutta mistä sitä tietää moniko niistä pääsee sisään ja mille linjoille hakevat. |
Yksi ex-lukiokaveri oli muuten hakenut TKK:lle ja päässyt (en tosin muista mille linjalle), vaikka lyhyen matikan lukija oli. Myöhemmin kyllä taisi vaihtaa jonnekin muualle. Hän vaan sitä sanoi, että itse asiassa naisena on aika helppo päästä. En tosin tiedä, miten se sukupuoli vaikuttaa - en tiedä, saako siitä jotain pisteitä, ja tyyppinä hän ei ollut sellainen, joka pyrkisi "reittä pitkin" tms., mutta tuo siis ainakin antaa toivoa, että naisiakin on porukassa mukana . |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Voit vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|