|
Kotiaine.com Ei elämää vaan koulua varten.
|
| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
Habeas corpus Addikti

|
Lähetetty: Sun Huh 30, 2006 10:43 pm Viestin aihe: Vappu |
|
|
No, miten meni? Tuliko pää kipeäksi vai varastettiinko ylioppilaskotsa?
Itse olin perjantaina iltaa istumassa riittävän pitkän kaavan mukaan, eikä tänään into riittänyt mihinkään. Lisäksi eilen illalla ja tänään aamulla flunssa alkoi ilmoitella tulostaan, joten pysyttelin tiukasti sängynpohjalla. Itse asiassa koisasin jonnekin kahteen saakka, mikä ei ole ihan tavanomaista. Sen jälkeen flunssauhka tuntui kuitenkin jo haihtuneen...
Loppupäivän olen sitten lähinnä hoitanut laiskanlaisesti opiskelujuttuja, tuijottanut telkkua ja pelannut hiukan tietokoneella sekä pitänyt kämppää edes jonkinlaisessa ojennuksessa. _________________ No matter where you are... Everyone is always connected.
If you aren't remembered... Then you never existed. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Tohtori Pelottava hikipinko

|
Lähetetty: Maa Tou 01, 2006 11:35 am Viestin aihe: |
|
|
Sen verran pitää rehennellä, että minulla oli melkein vappuheila vähän aikaa. Mutta pieleenhän sekin juttu tietysti meni, eikä siitä näin julkisesti sen enempää.
Noin muuten kittasin lauantaina absinttia Hansin ja Itä-Helsingin pikkuskinien kanssa. Meillä kaikilla oli vapun kunniaksi rooliasut, eli erilaiset 1940-luvun Saksan univormut ja koppalakit (tai minulla itse asiassa oli kypärä, mikä oli ihan hyvä koska loppuillasta kolautin pääni voimalla pöydänkulmaan). Sunnuntaiaamuna aloitin loiventamisen kymmeneltä (ostin porukalle kaikkiaan kolme koria kaljaa, mikä nyt oli ihan vitun fiksua tietysti), istuimme Vuosaaren ala-asteen pihalla juomassa kaljaa ja suunnilleen neljäksi raahauduin Bulevardille työtoverini vappubileisiin. Jossain vaiheessa Deathwritersin ylläpitäjä soitti minulle olevansa tulossa kaupunkiin, joten lähdin häntä vastaan Kamppiin ja eksyin samalla aiemmasta seurueestani (oli kyllä tarkoitus tavata heidät myöhemmin, mutta en saanut heihin enää yhteyttä kännykällä enkä löytänyt heitä siitä baarista mihin he olivat sanoneet menevänsä...). Kuitenkin sitten tämän Flagin ja hänen tyttöystävänsä kanssa hilluimme Rautatientorilla kiusaamassa uskovaisia (Flag intoutui väittelemään oppineiden kanssa, minä vain huusin taustalla jotain "Kristuksen kylmää kyrpää" Jens Johanssonin hengessä), porukkaan liittyi jotain muitakin ja päädyimme Kantikseen, missä sattui tämä surullinen "melkein vappuheila"-episodi. Joskus kolmen jälkeen ilmeisesti sammuin tuohon lattialle, mikä oli ihan onnistunut päätös vapulle. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |

|
Lähetetty: Tii Tou 02, 2006 2:01 pm Viestin aihe: |
|
|
Ah niin, vappuni jatkui vielä maanantaina. Tämä työtoverini, josta olin sunnuntaina eksynyt, pyysi minut luokseen jatkamaan juhlintaa. Suurin osa muista vieraista poti krapulaa, mutta minä tinttasin siinä laskujeni mukaan toistakymmentä olutta pitkin päivää (yksi tytöistä sanoi, että "sä vedät aikamoista tahtia tota kaljaa", ja minä en osannut siihen sanoa kuin "kiitos"). Jossain vaiheessa muu porukka häipyi ja jäin kahden tämän työtoverini ja hänen poikaystävänsä kanssa, sen jälkeen paikalle ilmaantui vielä joku toinen mimmi (joka oli kotoisin samasta pitäjästä kuin minä ja vielä ikätoverini, emmekä olleet silti ikinä tavanneet ja yhteisiä tuttujakin osasimme nimetä vain Anssi Kelan), ja tämä uusi tulokas sekä se työtoverini päättivät kännipäissään lähteä Lohjalle. Koska minulla oli seuraavana päivänä töitä, jätin sitten sen Lohjalle lähdön väliin ja lähdin kotiin. Sekoittelin silti jokusen Martini Biancon ja Spriten täällä kotona, kuuntelin levyjä ja jamitin itsekseni jonnekin puolille öin. Sen jälkeen minua alkoi yhtäkkiä masentaa, itkeä vollotin varmaan pari tuntia ja kirjoitin Deathwritersin yksityiselle alueelle
kaikkea ihan hirveää tilitystä. Kun itku vähän helpotti, parantelin fiilistä juomalla cokista ja lukemalla Panua. Aamulla ei ollut edes krapulaa, ihme kyllä. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Habeas corpus Addikti

|
Lähetetty: Sun Tou 07, 2006 12:29 am Viestin aihe: |
|
|
| Tohtori kirjoitti: | | Noin muuten kittasin lauantaina absinttia Hansin ja Itä-Helsingin pikkuskinien kanssa. |
Absinttia en olekaan koskaan juonut. Legendan mukaanhan sen pitäisi olla tosi skitsoa tavaraa, muistaakseni aikanaan Ranskassa monet käyttivät sitä aika tavalla ja saivat päänsä melko lailla sekaisin. Sittenhän oli pitkä tauko, jonka aikana sitä ei saanut oikein mistään, kunnes Alko otti sen taas valikoimaan.
Lieneekö tämä nykyinen sitten jotain leikki-Absinttia vai "sitä oikeaa" ja jos jälkimmäistä, niin mikä siitä tekee muista viinoista poikkeavaa?
| Tohtori kirjoitti: | | Sunnuntaiaamuna aloitin loiventamisen kymmeneltä (ostin porukalle kaikkiaan kolme koria kaljaa, mikä nyt oli ihan vitun fiksua tietysti) |
Jaa, oliko sitä liian vähän vai?-)
Yleisesti ottaen tuo loiventaminen on sellainen tapa, johon en itse oikein taivu. Kunnon kännit voi kyllä ottaa, mutta jos seuraavana päivänä on krapula, niin viinaa ei yksinkertaisesti vaan tee mieli. Voisihan sitä tietysti pakottaa itsensä juomaan silloinkin, mutta tuskinpa se kovinkaan viisasta olisi.
Lisäksi loiventamisessa on vähän sekin, että se on omassa mielikuvamaailmassani turhan läheistä flirttailua deekikselle ratkeamisen kanssa. Jotkuthan kyllä pystyvät pitämään sen näpeissä mutta turhan moni loiventaja päätyy loiventamaan sitten pidemmäksi aikaa..
Loiventamisesta huonoksi esimerkiksi käy mm. Tauno Palo, jonka joku kirjailija tapasi ajat sitten eräässä korpihotellissa. Palo oli matkalla Helsinkiin, mutta oli pysähtynyt hotellille dokaamaan ja ollut siellä jo parin viikon ajan. Paikasta kun meni vain yksi bussi päivässä Helsinkiin, johon Palo ei ollut onnistunut pääsemään - hän oli aamuisin niin krapulassa, että oli pakko ottaa loiventavaa, joka sitten heilahti kännin puolelle ja bussi unohtui, kunnes seuraavana aamuna taas kaameassa kankkusessa muisti että perkele, se bussi..
Krapulan korjaaminen on siis kellosepäntyötä. Mutta tämän anekdootin olen varmaan sinulle ehtinyt jo aikaisemminkin kertoa.
| Tohtori kirjoitti: | | Kuitenkin sitten tämän Flagin ja hänen tyttöystävänsä kanssa hilluimme Rautatientorilla kiusaamassa uskovaisia (Flag intoutui väittelemään oppineiden kanssa, minä vain huusin taustalla jotain "Kristuksen kylmää kyrpää" Jens Johanssonin hengessä) |
Hmm, miksi uskiksia pitää kiusata? Itse sikäli jopa symppaan heitä, että he edes uskovat johonkin. Nykyään kun kaikki ovat niin vitun kyynisiä ja välinpitämättömiä moinen sokea usko tuntuu jopa ihailtavalta.
Tänään tosin kaverin kanssa siemailtiin olutta ja pohdittiin, että olisi pitänyt mennä sinne Hamppumarssin reitin varrelle piinaamaan niitä marssivia rastapäitä. Olisi voinut pukeutua johonkin Karjala-lippikseen ja tuulipukuun, pakollisia avonaisia kaljapulloja tietystikään unohtamatta. Sitten olisi huudellut sieltä herjoja ja torjunut kaikki asialliset keskustelunavaukset jollain junttiölinällä, "Etsä tajuu et kannabis on HUUME, siks se pitää pitää laittomana! HUUUUME!!!". Olisi ollut jännä nähdä kun letkeät hipit olisivat ottaneet kipinää.. _________________ No matter where you are... Everyone is always connected.
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Habeas corpus Addikti

|
Lähetetty: Sun Tou 07, 2006 12:36 am Viestin aihe: |
|
|
| Tohtori kirjoitti: | | Ah niin, vappuni jatkui vielä maanantaina. Tämä työtoverini, josta olin sunnuntaina eksynyt, pyysi minut luokseen jatkamaan juhlintaa. |
Uhh, lauantai-maanantai -putki. Mahtoi olla töissä leppoisaa tiistaina (olettaen, että sinulla oli tiistaina töitä)?
Suomalaisiin tuntuu kyllä muuten tuota viinaa uppoavan. Pyörin tänään vähän ympäriinsä Kalliossa ja osapuilleen kaikki mahdolliset terassit olivat täynnä kaljasieppoja. Tokoinlahdella oli pussikaljoittelijoita ja sammuneita. Juomisen vapaushan toki on olemassa, mutta aika holtittomalta tämä meno silti vaikuttaa..
Join kyllä itsekin pari tänään, joten ehkä en ole ihan paras moralisoimaan.
| Tohtori kirjoitti: | | Kun itku vähän helpotti, parantelin fiilistä juomalla cokista ja lukemalla Panua. Aamulla ei ollut edes krapulaa, ihme kyllä. |
Krapulanhan välttää parhaiten valvomalla vielä jonkin aikaa juomisen lopettamisen jälkeen ja nauttimalla riittävästi (lue: holtittomasti) vettä kyseisenä aikana. En tiedä, ajaako kokis saman asian - en ole kokeillut.
Aika pinnassa sinulla kuitenkin nuo tunteet viime aikoina.. Yritä ottaa vähän iisimmin ja dokailla vain kohtuudella; surujaan ei kannata hukuttaa viinaan, ne oppivat kuitenkin uimaan. _________________ No matter where you are... Everyone is always connected.
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Dive Rehti opiskelija
|
Lähetetty: Sun Tou 07, 2006 8:16 am Viestin aihe: |
|
|
En ole muistanut vastata tähän .
sammuin pariksi tunniksi neljän aikoihin, kun aamulenkki venyi kolmeen tuntiin sisältäen mm. Malminkartanonhuipun portaat ylös kaksi kertaa sekä hyvän matkaa kävelyä painot jalassa. Energiavaje kyllä korvattiin riittävällä rasvalla, suolalla ja sokerilla .
Eikun yritin minä juoda yhden siiderin, mutta viimeinen desi jäi lasin pohjalle, mistä aamulla kaadoin sen viemäriin.
Ärsyttävän hyveellistä, vai? Eikun tietyistä syistä vaan olen lopettanut humalahakuisen juomisen yli vuosi sitten, ja vaikka voisin vähän enemmänkin tissutella joskus, vastustan näitä yleisiä ryyppyjuhlia..  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |

|
Lähetetty: Sun Tou 07, 2006 1:56 pm Viestin aihe: |
|
|
| Habeas corpus kirjoitti: | Absinttia en olekaan koskaan juonut. Legendan mukaanhan sen pitäisi olla tosi skitsoa tavaraa, muistaakseni aikanaan Ranskassa monet käyttivät sitä aika tavalla ja saivat päänsä melko lailla sekaisin. Sittenhän oli pitkä tauko, jonka aikana sitä ei saanut oikein mistään, kunnes Alko otti sen taas valikoimaan.
Lieneekö tämä nykyinen sitten jotain leikki-Absinttia vai "sitä oikeaa" ja jos jälkimmäistä, niin mikä siitä tekee muista viinoista poikkeavaa? |
Ymmärtääkseni absinttiin sekoitettiin aikanaan kaikenlaisia yrttejä, minkä ansiosta sillä oli hallusinogeenisia vaikutuksia. Alkossa myytävä litku sisältää ainesosan nimeltään "wormwood infusion" (tai jotain vastaavaa), eli ymmärtääkseni siinä on jotain näiden yrttien makuaineita mutta tuskin varsinaisia vaikuttavia aineita. Tosin ihan aitoakin tavaraa pitäisi saada ainakin Itä-Euroopan maista edelleen.
Vaan oli miten oli, ihan hirveään känniin siitä tulee tosi äkkiä, ja myös krapula on aivan kammottava. "Absinttikrapula" ei suotta ole kokonaan oma terminsä. En suosittele kenellekään, ellei tarkoituksena todella ole saada päätään sekaisin.
| Lainaus: | Yleisesti ottaen tuo loiventaminen on sellainen tapa, johon en itse oikein taivu. Kunnon kännit voi kyllä ottaa, mutta jos seuraavana päivänä on krapula, niin viinaa ei yksinkertaisesti vaan tee mieli. Voisihan sitä tietysti pakottaa itsensä juomaan silloinkin, mutta tuskinpa se kovinkaan viisasta olisi.
Lisäksi loiventamisessa on vähän sekin, että se on omassa mielikuvamaailmassani turhan läheistä flirttailua deekikselle ratkeamisen kanssa. Jotkuthan kyllä pystyvät pitämään sen näpeissä mutta turhan moni loiventaja päätyy loiventamaan sitten pidemmäksi aikaa.. |
Niin no, en minä yleensä edes halua juoda yhtään mitään jos on edellisenä päivänä tullut rössyteltyä. Sen verran hutera olo siitä nykyään tulee, vaikka ei varsinaista krapulaakaan olisi, että yksi välipäivä täytyy pitää toimintakyvyn palautumiseksi. (Olen minä tästä pari kertaa lipsunut, kerran jopa niin että piti mennä aamuseitsemäksi töihin seuraavana päivänä, mutta noin yleisesti ottaen yritän välttää sitä että pitäisi krapulassa mennä töihin tai hoitamaan muutakaan tärkeää.)
Kerran Carrolsin aikoina minulta kyllä loiventaminen karkasi käsistä. Tuli sitä joskus tehtyä, että ennen töihin menoa joi sen pari-kolme tuoppia ja sitten oli vielä ihan työkunnossa (mitä nyt saattoi kusettaa), mutta kerran tosiaan oli tullut vedettyä illalla kännit, aamulla heräsin Nikon luota ja kaapissa oli vielä jostain syystä suuri määrä kaljaa. Tuli sitten mieleen, että voishan tuosta jokusen napata, kun vasta iltapäiväksi on mentävä töihin. Ja lopputulos oli sitten se, että töihinlähdön lähestyessä olin kännissä kuin sika ja suunilleen kierin lattialla. Kaverit koittivat sanoa että soita töihin ja sano olevasi sairas, mutta minä sitten kuitenkin menin töihin, oksensin henkilökunnan vessaan ja puin työvaatteet päälle ihan normaalisti. Jotkut työkaverit vähän katsoivat, että "miks sä näytät tolta", mutta en tiedä tajusivatko ne mitään. Vuoropäällikkö oli onneksi semmoinen vähän renttu itsekin, hän sanoi ensin että "mä aattelin laittaa sut kassalle", muta kun totesin että "menisin mieluummin pitkästä aikaa keittiöön", hän katsoi minua hetken ja sanoi että "okei, se taitaakin olla parempi". Ja siitä se lähti, paistoin siellä burgeria ihan normaalisti ja selvisinkin aika äkkiä. Mutta se oli kyllä viimeinen kerta, kun olen ikinä juonut mitään ennen töihinlähtöä.
Palo-anekdootti on kyllä mainio, vaikka olet tainnut sen aiemminkin kertoa. Minulle itse asiassa kävi pariin otteeseen samoin, kun olin Rovaniemellä Nikoa ja kumppaneita tapaamassa. Oli aina sunnuntai-illaksi makuuvaunupaikka varattuna, mutta sitten mentiin lähtökaljoja juomaan ja homma päätyi siihen, että istuin maanantaina aamujunassa ilman edes paikkalippua. Mutta se oli sitä surutonta nuoruusaikaa, kun Kekkonenkin oli vasta ministeri...
| Lainaus: | | Hmm, miksi uskiksia pitää kiusata? Itse sikäli jopa symppaan heitä, että he edes uskovat johonkin. Nykyään kun kaikki ovat niin vitun kyynisiä ja välinpitämättömiä moinen sokea usko tuntuu jopa ihailtavalta. |
Niin no, selvin päin minä antaisin heidän möykätä omaa juttuaan ja vain kävelisin ohi. Mutta siinä oltiin aika hilpeässä mielentilassa ja sellaisessa jumalankieltäjäporukassa vielä, joten tietäähän sen...
Minua itseäni uskovaiset kyllä ylipäätään ärsyttävät. Se hölmö usko siihen, että on yksi totuus ja se on just se heidän totuutensa, ei oikein sovi minun ajatusmaailmaani. Tietystihän minä voin olla väärässä, sillä jos Jumala on kaikkivoipa, Hän voi aivan hyvin päättää että totuus on juuri niin typerä juttu kuin Hän vain sattuu haluamaan.
| Lainaus: | Tänään tosin kaverin kanssa siemailtiin olutta ja pohdittiin, että olisi pitänyt mennä sinne Hamppumarssin reitin varrelle piinaamaan niitä marssivia rastapäitä. Olisi voinut pukeutua johonkin Karjala-lippikseen ja tuulipukuun, pakollisia avonaisia kaljapulloja tietystikään unohtamatta. Sitten olisi huudellut sieltä herjoja ja torjunut kaikki asialliset keskustelunavaukset jollain junttiölinällä, "Etsä tajuu et kannabis on HUUME, siks se pitää pitää laittomana! HUUUUME!!!". Olisi ollut jännä nähdä kun letkeät hipit olisivat ottaneet kipinää.. |
Hipit, ateistit ja muut radikaalit ovat kyllä omassa yksisilmäisessä ehdottomuudessaan ihan yhtä ärsyttäviä kuin uskovaisetkin. Itse asiassa jopa pahempia, koska uskovaisten kanssa yleensä pystyy keskustelemaan.
| Habeas corpus kirjoitti: | | Uhh, lauantai-maanantai -putki. Mahtoi olla töissä leppoisaa tiistaina (olettaen, että sinulla oli tiistaina töitä)? |
Tuli kyllä mieleen se, mitä Fight Clubissa sanottiin - siis että tappelun jälkeen normaali elämä tuntuu olevan paljon pienemmällä volyymilla. Tiistaina menin vasta iltavuoroon ja sain nukkua ihan kunnolla, mutta silti oli vähän sellainen fiilis että sekä minä että ympäristö liikuimme kuin hidastetussa filmissä, äänet olivat tavallista vaimeampia ja muutenkin kaiken ympärillä oli sellainen pehmentävä kalvo.
(Fight Clubista mieleeni, pohdin tuossa että pitäisi varmaan perustaa jotain vastaavaa Suomeen. Tappelemisesta en niin piittaa, siinä käy kipeää, mutta mietin että jos sitä perustaisi Ryyppyklubin jossa yhteiskunnasta syrjäytyneet tai muuten tyytymättömät miehet vetäisivät viinaa. Ja sitten tajusin, että olipa ihan vitun tyhmä idea.)
| Lainaus: | | Aika pinnassa sinulla kuitenkin nuo tunteet viime aikoina.. Yritä ottaa vähän iisimmin ja dokailla vain kohtuudella; surujaan ei kannata hukuttaa viinaan, ne oppivat kuitenkin uimaan. |
Pitäisi kai vähän vähentää tosiaan. Tässä on vain sitäkin ongelmaa, että minulla on paljon ystäviä jotka eivät oikeastaan tunne toisiaan, joten joudun viettämään kaikkien kanssa aikaa erikseen. Ja kun kaikkien käsitys hyvästä ajanvietteestä on se viinan imeminen... "Enhän mä, mut kun ne muut."
Kyllä minä tosiaan olen ollut vähän herkässä tilassa viime aikoina. Itkin jopa Peter Jacksonin King Kongia katsoessani, mikä on vähän huolestuttavaa. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Habeas corpus Addikti

|
Lähetetty: Per Tou 12, 2006 7:38 pm Viestin aihe: |
|
|
| Dive kirjoitti: | | sammuin pariksi tunniksi neljän aikoihin, kun aamulenkki venyi kolmeen tuntiin sisältäen mm. Malminkartanonhuipun portaat ylös kaksi kertaa sekä hyvän matkaa kävelyä painot jalassa. |
Auts, melko masokistista. Toivottavasti koirasi ei ollut mukana narun perässä raahattavana, se menisi jo eläinrääkkäyksen puolelle..
Ymmärrän kyllä että liikunnasta voi saada nautintoa, mutta täytyy sanoa että tuollaisia megalenkkejä en oikein ymmärrä. Eikö siihen kävelyyn/juoksemiseen kyllästy aika nopeasti? Olen huomannut, että itselleni parasta liikuntaa on sellainen jossa on jokin motivaatio. Pitää kai joskus lähteä juoksemaan sillä tavalla, että laittaa sikspäkin kepin nenään ja kiinnittää kepin selkäänsä.
| Dive kirjoitti: | Ärsyttävän hyveellistä, vai? Eikun tietyistä syistä vaan olen lopettanut humalahakuisen juomisen yli vuosi sitten, ja vaikka voisin vähän enemmänkin tissutella joskus, vastustan näitä yleisiä ryyppyjuhlia..  |
Tästä hullusta periaatteesta saamme sinut kyllä vielä luopumaan.
Hassua muuten, että tuttavapiirissäni pätee järjestään seuraava kaava:
- Ne, joiden pitäisi oikeasti vähentää juomistaan eivät tee niin. Sen sijaan he kiskovat joka viikonloppu parin päivän putken, tissuttelevat viikolla ja sitten kysyvät aidon hämmästyneenä "Ai miten niin vähentää?"
- Ne, jotka juovat todella vähän ja voisivat hyvin ottaa hiukan rennommin ovat ylikontrolloituja. Viime lauantainakin kävin yhden kaverin kanssa pyöräilemässä ja siinä samalla juotiin sikspäkki puoliksi (matemaattisesti lahjattomille - 3 pulloa/mies). Myöhemmin se sitten valitteli että 'ei ollu hyvä idea, ei pitäis ottaa, menee kontrolli ja tekee ruumiille pahaa'.
Tosi kummallista. On varmaan tässä asiassa parempi olla liian kontrolloitu kuin liian hallitsematon, mutta silti tämä ilmiö on jokseenkin naurettava. _________________ No matter where you are... Everyone is always connected.
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Habeas corpus Addikti

|
Lähetetty: Per Tou 12, 2006 8:21 pm Viestin aihe: |
|
|
| Tohtori kirjoitti: | | Ymmärtääkseni absinttiin sekoitettiin aikanaan kaikenlaisia yrttejä, minkä ansiosta sillä oli hallusinogeenisia vaikutuksia. Alkossa myytävä litku sisältää ainesosan nimeltään "wormwood infusion" (tai jotain vastaavaa), eli ymmärtääkseni siinä on jotain näiden yrttien makuaineita mutta tuskin varsinaisia vaikuttavia aineita. |
Innostuin nopeasti katsomaan Wikipediasta. Siellä todettiin jotain samankaltaista, eli moderni absintti eroaa joiltakin ainesosiltaan alkuperäisestä. Toisaalta väitettiin myös, että absintin erikoisvaikutusta liioiteltiin aikanaan, eikä se 1900-luvun alun valmistustavoillakaan tuottanut juuri tavallista viinaa kummempaa humalaa. Ilmeisesti absintin erikoisvaikutuksista on kuitenkin mielipiteitä yhtä paljon kuin ryyppymiehiäkin, joten mahdollista lopullista totuutta on vaikea löytää.
Ihan hyvää tämä nykyinen leikki-absintti muistaakseni kuitenkin on. Muistikuvieni mukaan se maistuu raakana tai lähes raakana; veteen lantraaminen, joka ilmeisesti "kuuluu juttuun" Tosi Absintinjuojien piireissä, tuottaa kauhean määrän kuvottavanmakuista litkua. Viime absintinmaistelusta on kuitenkin jo vuosia aikaa, joten pitää ehkä kokeilla joskus uudestaan ja virkistää mielikuvia.
| Tohtori kirjoitti: | | Vaan oli miten oli, ihan hirveään känniin siitä tulee tosi äkkiä, ja myös krapula on aivan kammottava. |
Onhan se aika hemmetin vahvaa ja lisäksi aniksen ansiosta helpommin juotavaa kuin raaka viina. Tuontyyppiset juomathan ovat klassisia örvellyskännin ja megakrapulan luojia - jos alkoholipitoisuus on korkea mutta viina ei silti maistu läpi, niin seuraukset ovat suht. helposti arvattavissa.
Ikuinen kiistakysymyshän on se, riippuuko krapula juotujen juomien voimakkuuden, määrän ja juomisnopeuden lisäksi myös juomatyypistä. Muistaakseni useimmat tutkimukset viittaisivat siihen, että lajilla ei olisi merkitystä. Näppituntumalta kuitenkin tuntuu, että ainakin omituiset sekoitukset (vaikka kaljaa, punkkua, liköörejä ja lopuksi kirkasta/konjakkia) aiheuttavat aivan poikkeuksellisen hirvittävän olon. Vaikutusta voi toisaalta olla myös sillä, että juomalajia sopivasti vaihtamalla pystyy juomaan nopeammin ja enemmän kuin yhdessä ainoassa pitäytymällä.
| Tohtori kirjoitti: | | (Olen minä tästä pari kertaa lipsunut, kerran jopa niin että piti mennä aamuseitsemäksi töihin seuraavana päivänä, mutta noin yleisesti ottaen yritän välttää sitä että pitäisi krapulassa mennä töihin tai hoitamaan muutakaan tärkeää.) |
Itse hikaroin ja yritän pitää kiinni siitä, että en ota ollenkaan työtä edeltävänä päivänä. Tunnetustihan nimittäin jos kavereiden kanssa lähtee "parille" niin jossain vaiheessa iltaa se helposti muuttuu muotoon "parille tusinalle". Helpommalla pääsee, jos veteen piirrettyjen viivojen (ei krapulaa) sijasta vaan jättää ottamatta sen ensimmäisenkin.
| Tohtori kirjoitti: | | Niin no, selvin päin minä antaisin heidän möykätä omaa juttuaan ja vain kävelisin ohi. Mutta siinä oltiin aika hilpeässä mielentilassa ja sellaisessa jumalankieltäjäporukassa vielä, joten tietäähän sen... |
Kännissähän sitä aina innostuu, myönnettäköön.. Eihän se sinänsä mitään, kai sellainen pieni töppäily vähän kuuluu asiaan. Itsetutkiskelun paikka on mielestäni lähinnä silloin jos nyrkit alkaa heilua tai paikkoja hajota.
| Tohtori kirjoitti: | | Minua itseäni uskovaiset kyllä ylipäätään ärsyttävät. Se hölmö usko siihen, että on yksi totuus ja se on just se heidän totuutensa, ei oikein sovi minun ajatusmaailmaani. |
Mnjoo, kiihkouskovaiset kyllä voivat olla aika rasittavia. Kaupungilla kohdattavista olioista vielä rasittavampia ovat kuitenkin mielestäni ne eri kansalaisjärjestöjen palkatut jäsenkerääjät, jotka Rautatientorilla tai muualla keskustassa tulevat nykimään hihasta ja suosittelemaan jäseneksi liittymistä. Se on jotenkin niin naurettavaa, kun suurin osa noista tyypeistä on kuitenkin puhtaasti palkkatöissä eikä minkään ideologian innoittamana liikkeellä. Uskikset sentään tekevät hommaansa palkatta..
| Tohtori kirjoitti: | | Tiistaina menin vasta iltavuoroon ja sain nukkua ihan kunnolla, mutta silti oli vähän sellainen fiilis että sekä minä että ympäristö liikuimme kuin hidastetussa filmissä, äänet olivat tavallista vaimeampia ja muutenkin kaiken ympärillä oli sellainen pehmentävä kalvo. |
Luulisi, että krapula vaikuttaa pikemminkin päinvastoin - äänet ovat terävämpiä, asiat liikkuvat epämiellyttävän nopeasti ja todellisuus iskee tajuntaan kuin miljoona volttia. Tai sitten olit vielä kännissä. Mielestäni känni on tässä suhteessa krapulan vastakohta ja aika lailla kuvailemasi kaltainen tila - se pehmentää ympäröivää maailmaa ja tasoittaa terävät reunat.
| Tohtori kirjoitti: | | jos sitä perustaisi Ryyppyklubin jossa yhteiskunnasta syrjäytyneet tai muuten tyytymättömät miehet vetäisivät viinaa. Ja sitten tajusin, että olipa ihan vitun tyhmä idea. |
Hyvä ideahan tuo oli, mutta ehkä vähän myöhässä - lähibaareissa ja ostareillahan noita klubeja on kokoontunut tuhansittain jo vuosikymmenten ajan .
| Tohtori kirjoitti: | Tässä on vain sitäkin ongelmaa, että minulla on paljon ystäviä jotka eivät oikeastaan tunne toisiaan, joten joudun viettämään kaikkien kanssa aikaa erikseen. Ja kun kaikkien käsitys hyvästä ajanvietteestä on se viinan imeminen... "Enhän mä, mut kun ne muut."  |
Tuo muodostuu kyllä ongelmalliseksi. Paras vaihtoehto olisi, jos niiden kavereiden kanssa onnistuisi kehittämään jotain tekemistä johon viina ei liity. Useimmat ihmiset ovat kuitenkin sen verran kyynistyneitä ja tylsistyneitä, että ei niiden kanssa oikein saa mitään muuta aikaan kuin viinan lipittämistä. Ja kun vielä itsekin kuuluu niihin kyynistyneisiin ja tylsistyneisiin...
Vakavasti puhuttuna, nyt on sentään se hyvä tilanne että sää alkaa suosia kaikenlaista häröilyä. Voi siis lähteä kavereittensa kanssa vaikka pelaamaan futista tai heittelemään frisbeetä. Vaikeaa se kyllä on kehittää viinatonta tekemistä jos joku ihmissuhde on ajatunut siihen että lähinnä ryypätään yhdessä, mutta ei siinä oikein muitakaan vaihtoehtoja ole. Ryyppääminen kun on pitemmän päälle niin vitun kuluttavaa (ainakin minusta).
| Tohtori kirjoitti: | | Kyllä minä tosiaan olen ollut vähän herkässä tilassa viime aikoina. Itkin jopa Peter Jacksonin King Kongia katsoessani, mikä on vähän huolestuttavaa. |
Kieltämättä. Itse en ole tosin viime aikoina elokuvia katsellut, joten en ole voinut kyllä pahemmin arvioidakaan mistä tällä hetkellä kyynelkanavat aukeaisivat. No, Elävien kuolleiden päivän (Day of the Dead) katsoin perjantaina. Se ei kylläkään ollut erikoisen itkettävä, lähinnä ärsyttävän paska. Sääli, olin odottanut siltä vähän enemmän... _________________ No matter where you are... Everyone is always connected.
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Voit vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|