Kotiaine.com Foorumin päävalikko Kotiaine.com
Ei elämää vaan koulua varten.

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Viimeiset metrit

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Kotiaine.com Foorumin päävalikko -> Yliopisto
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Dive
Rehti opiskelija

LähetäLähetetty: Per Maa 24, 2006 11:28 am    Viestin aihe: Viimeiset metrit Vastaa lainaamalla viestiä

Koskapa nähtävästi iso perseeni jumittaa tässä tuolissa kuin norsu liimatynnyrissä, voin yhtä hyvin avautua teille kuin surffata päämäärättömästi itseäni säälien:

Joissakin piireissä minua voitaisiin pitää ihmelapsena. Olenhan päässyt yliopistoon (tosin vasta tokalla yrittämällä ja sekin melkein maksoi mielenterveyteni), ja mikä ihmeellisintä, palauttanut ja hyväksyttänyt sen, mikä alkaa G:llä, päättyy U:hun ja minkä nimeä ei uskalleta ääneen sanoa. Aihe oli itseäni suuresti kiehtova, tosin arvosana vain C, mihin vaikutti samanaikainen harjoitteluni ja halu saada pumaska pois käsiä polttelemasta.

Mutta. Ah nämä viimeiset. Minulla olisi yksi viiden opintoviikon essee ja sen jälkeen yksi viiden opintoviikon kirjatentti. Olen päättänyt, etten ala kahdeksannen vuoden opiskelijaksi, ja paineet ovat kovat kun tenttiin lukeminen ei ole vielä alkanutkaan, tentti on 12.4. ja ennen sitä pitäisi saada esseekin valmiiksi. Ja mitä minä teen? Pelaan kuplapeliä, surffaan netissä, lusmuan. Välillä lähtee fiilis päälle ja saan kirjoitettua enemmänkin, mutta välillä taas..ah ja voih.

Ja aina törmää johonkin puuttuvaan artikkeliin tai muuhun pikkuasiaan.

Tässä vaiheessa ei vaan voi uida takaisin - joko opiskelen tai itken ja opiskelen. Gradun palautusta edeltävänä yönä nukuin alle tunnin - viimeistely jäi vähän viime tinkaan. Ilmeisesti aikapaine on ainoa mikä auttaa, ja sitä adrealiinipaukkua haen jatkuvalla sähläämiselläni.

Että silleen. Yliopiston kirjat ja tentit ovat helppoja, mutta ajankäyttö tuskaisen vaikeaa Sad .
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Habeas corpus
Pelottava hikipinko

LähetäLähetetty: Per Maa 24, 2006 8:41 pm    Viestin aihe: Re: Viimeiset metrit Vastaa lainaamalla viestiä

Dive kirjoitti:
Mutta. Ah nämä viimeiset. Minulla olisi yksi viiden opintoviikon essee ja sen jälkeen yksi viiden opintoviikon kirjatentti. Olen päättänyt, etten ala kahdeksannen vuoden opiskelijaksi, ja paineet ovat kovat kun tenttiin lukeminen ei ole vielä alkanutkaan, tentti on 12.4. ja ennen sitä pitäisi saada esseekin valmiiksi. Ja mitä minä teen?

Paina, paina. Oikeastaan vaikein juttu on pakottaa itsensä läsimisestä työn ääreen. Jos saa keskityttyä työhön ensimmäiset 20 minuuttia, silloin helposti saa jatkettua työntekoa parikin tuntia. Hankalinta on se 'vielä yksi nettisivu ja sitten...'-vaihe, joka voi viedä vaikka kuinka kauan.

Sinun on joka tapauksessa pakko valmistua, koska olet niin lähellä sitä. Nyt on turha lopettaa, osapuilleen yhtä järkevää kuin se, että jättäisin lukion kesken nyt.

(Huomatkaa kaksinaismoraalini: minulla on käsittämätön määrä matematiikantehtäviä rästissä, mutta kirjoittelen vain rohkaisevia viestejä sen sijaan että tarttuisin töihin.)

Dive kirjoitti:
Että silleen. Yliopiston kirjat ja tentit ovat helppoja, mutta ajankäyttö tuskaisen vaikeaa Sad .

Akateemiset ovat LAISKOJA! Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Kotiaine.com Foorumin päävalikko -> Yliopisto Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Voit kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Voit vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa