|
Kotiaine.com Ei elämää vaan koulua varten.
|
| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
Tohtori Pelottava hikipinko

|
Lähetetty: Sun Huh 09, 2006 5:11 pm Viestin aihe: Re: Yläasteen kokemukset? |
|
|
| Habeas corpus kirjoitti: | | Kas vain, meillä on pelkästään yksi matematiikanopettaja, jolla on päällään näemmä aina täsmälleen samat vaatteet. En ainakaan muista niiden koskaan vaihtuneen. Ei se tosin haise, joten kyllä siinä jonkinlaista kiertoa täytyy olla, tai sitten on kyse magiasta. |
Ehkä kyseinen henkilö on kuin Aku Ankka, jolla on kaapissa parikymmentä samanlaista merimiesasua.
| Lainaus: | Heh, kuulostaa aika karmealta. Asiakaskäyttäytyminen taitaa olla usein aika röyhkeää, ainakin näin toiselta puolelta näyttää joskus siltä, että jos kassa laitetaan kiinni, porukka suunnilleen kävelee vaan ulos maksamatta ostoksiaan.
Voisitkin saman tien kertoa pari mehevää juttua asiakkaiden toilailuista.. |
Minun työpaikassani sentään asiakkaat ovat suhteellisen kohteliaita, koska edustavat vähän "parempaa väkeä". Tosin kyllä silläkin porukalla on välillä ihan ihmeellistä mielenosoittamista ja primitiivireaktioita, kun kaikki ei menekään ihan niin kuin haluaisi. Joskus on esim. näitä mummeleita, jotka tulevat raivoamaan kuitin kanssa että "tämän tuotteen hinta on hyllyssä 1,10 ja minulta on laskutettu 1,20, pitääkö tässä nyt ryhtyä toimenpiteisiin"... vaikka ämmällä on yllään minkkiturkki, jossa yksi karvakin varmaan maksaa vähintään kymmenkertaisesti tuon hintaeron verran.
Toinen ainainen itkun aihe ovat kärrypoletit, joita ei koskaan ole (tai itse asiassa ne kaikki ovat ilmeisesti ihmisten kotona tai autojen hansikaslokeroissa), eli kassalla joutuu koko ajan vaihtamaan ihmisille kolikoita jotta he saavat ostoskärryt käyttöönsä. On se perkeleen hienoa, kun on siinä kassalla kesken joku sellainen parinsadan euron megaostos, jonka puolivälissä joku kiilaa jonon ohi huutamaan että "nyt pitää rikkoa minulle heti kärryrahaa, vai menenkö toiseen kauppaan". Ja sitä kassalipastahan ei saa kesken ostoksen auki sitten millään. Yhdelle harvinaisen törkeälle keski-ikäiselle äijälle meinasin kerran sanoa, että ainoa tapa saada kassa auki nyt heti on hakea työkaluosastolta sorkkarauta ja murtaa sillä kassalipas auki, haluaako herra että teen niin. Mutta en sitten viitsinyt.
Vanhat ihmiset varsinkin ovat sitten sellaisia, että epäilevät koko ajan jotain vilppiä. Minun kassastani oli kerran se numeronäyttö rikki, eli tuotteiden hinnat eivät näkyneet asiakkaalle (vaikka kone toimi muuten normaalisti), ja yksi mummeli vaati että käännän kassakoneen monitorin toisin päin jotta hän näkee siitä kunkin tuotteen hinnan. Lähin esimieheni meinasi tukehtua nauruun kun mainitsin hänelle asiasta, ja kuulemma hänen oli koko loppupäivän ollut vaikea työskennelle kun tuo tapaus oli naurattanut häntä koko ajan. Muutenkin tulee tällaista "onko tämä nyt varmasti alennuksessa niin kuin mainoksessa luki" sun muuta soopaa, ihan niin kuin kauppa tahallaan pyrkisi kusettamaan.
Kassan niskaan myös kasaantuu kaikki ostostapahtumaan liittyvä paska, ihan riippumatta siitä onko todellinen syyllinen juuri kyseiseen ongelmaan tavaratalon johto, jonkun toisen osaston työntekijä tai itse Isä Jumala. Firmalla on ihan oikea asiakaspalauteosasto, joka kuuntelee kaikki vuodatukset ja on koulutettu vastaamaan niihin ja muutenkin pokkuroimaan valittajille, mutta jostain syystä ihmiset haluavat esittää valituksensa sille osa-aikaiselle kassatyöntekijälle niin kuin hän olisi firman toimitusjohtaja. Siinähän ei ole mitään järkeä, koska kassalla ei ole yksinkertaisesti edes aikaa kirjoittaa kaikkia nillityksiä ylös tai työajan puitteissa viedä niitä eteenpäin. On minullekin tullut näitä valituksia tyyliin "Miksi teillä muovikassit maksavat, kun firmassa x ja y ne eivät maksa", "Miksi parkkihalli ei ole ilmainen" tai "Miksi täällä on näin pitkät jonot, kysyn asiaa nyt juuri sinulta ja tahdon vastauksen nyt heti". Viimeksi mainitussa tapauksessa teki kerran mieli näyttää nimilappuani ja sanoa, että "Kato nyt ämmä saatana että lukeeko tossa sun mielestäsi Carl Stockmann".
Sitten on tietysti vielä näitä täysin absurdeja tempauksia, jotka selittyvät pelkällä ajattelemattomuudella tai seniiliydellä. Esim. kerran, kun oli ruuhkaa ja ostoskoreista oli kasaantunut minun kassani päätyyn korkea pino, yksi mummeli mielenosoituksellisesti kiskoi sen koko pinon keskelle kulkuväylää, koska ei ylettynyt enää laittamaan omaa koriaan pinon päälle. Minun oli sitten pakko laittaa kassa kiinni ja käydä hilaamassa korit takaisin, koska muuten ihmiset eivät olisi mahtuneet liikkumaan (tai joku urpo olisi tönäissyt pinon nurin) ja kassa olisi ruuhkaantunut entisestään.
Aika yleistä on myös, että asiakkaat levittävät muovi- ja paperikassinsa liukuhihnalle ja kasaavat siihen päälle hirveän pinon tavaraa, vielä jotain lasisia maustepurkkeja tai kaljapulloja joiden alta sitä kassia ei voi turvallisesti nykäistä pois - ja sen jälkeen menevät kassalinjan toiseen päähän tuhahtelemaan, että "anna se kassi mulle nyt heti että mä voin alkaa pakata". Siitä olen jollekulle joskus jo vähän sanonutkin, että helpompaa olisi jos laittaisit tyhjät kassit siihen muiden ostosten päälle. Samoin niitä kasseja joskus jätetään liukuhihnan toiseen päähän, kaikkien muiden ostosten taakse, ja sitten kuvitellaan, että minun käteni venyvät sen pari-kolme metriä...
Ja kaikkea muutakin ihmeellistä, usein käy että joku mummeli tulee siihen kassakoneen viereen ja alkaa lappaa ostoksia siitä hihnalle, samaan aikaan toinen mummeli lappaa omia ostoksiaan hihnan toisessa päässä, ja tavarat menevät iloisesti sekaisin ja niiden erotteleminen toisistaan vie enemmän aikaa kuin olisi mennyt, jos jälkimmäinen mummeli vain olisi odottanut että ensimmäinen saa kaikki ostoksensa hihnalle. Samoin usein käy niin, että jos edellinen asiakas menee hihnan loppupäähän ja alkaa jo kesken ostotapahtuman pakata tavaroitaan, jonossa seuraavana oleva tunkee hänen ja kassakoneen väliin ja kuvittelee sillä lailla pääsevänsä jotenkin nopeammin palveltavaksi, vaikka tosiasiassa joutuu vielä peruuttamaan kun edellisen asiakkaan on palattava maksamaan ostoksensa.
Sitten ovat nämä ainaiset vitsin murjomiset, joita sentään kaupan alalla on vähemmän. Ihmiset kun kuvittelevat olevansa niin fiksuja ja kekseliäitä, ettei kukaan ole keksinyt samaa vitsiä aiemmin. Tosiasiassa, kun jossain tuotteessa vaikka on viallinen viivakoodi eikä kassakone anna siitä hintaa, tämän iänikuisen "no toi on varmaan sitten ilmanen, öhö-höhö-höö"-letkautuksen saa pahimmillaan kuulla useita kertoja päivässä. Eikä se suoraan sanoen ollut kovin hauska edes ensimmäisellä kerralla. (Jotkut vitsailut ovat kyllä ihan hauskojakin. Meillä käy aika paljon nuoria tyttöjä, jotka työskentelevät läheisissä firmoissa ja ostavat jotain pientä evästä ruokatunnille, ja usein eväisiin kuuluu banaani. Yksi sellainen vähän Eino Makusen näköinen lupsakka suomenruotsalainen äijä sitten kerran murjaisi minulle, että "Oletko muuten koskaan miettinyt, miksi naiset aina ostavat vain yhden banaanin kerrallaan? Kyllä taitaa nuoren miehen käydä banaania kateeksi." ...ja alkoi sitten kertoa "tositapausta" omasta nuoruudestaan, kun joku nainen olikin ostanut kaksi banaania siirtomaatavarakaupasta ja todennut, että "voisi tuon toisen syödäkin". Mutta nämä ovat valitettavan harvinaisia poikkeuksia.)
Ja mitä kaikkea. Suurin osa ihmisistä vain on ihan saatanan tyhmiä, siihen lopputulokseen palveluammatissa aika äkkiä tulee.
| Lainaus: | Joskus esim. PizzaTaxin pitsalistaa selatessa tulee kyllä hämmennys noiden pitsojen suhteen, siellä kun on sellaisia jotka mielestäni vaikuttavat lähinnä vitseiltä. Ensin sisältölistalla on ihan normaaleja aineksia, tyyliin "salami, paprika" ja sitten yhtäkkiä sinne paukkaa jostain jatkoksi "muna, ananas, anjovis". Esimerkkinä PizzaTaxista Julia: "Katkarapu, kinkku, ananas(?), sinihomejuusto(??)".
Taidan olla vähän turhan konservatiivinen tähän pitsansyöjänkin hommaan.. |
Kinkku-ananas-sinihomejuusto on tietääkseni aika klassinen pizza (ns. Americana), tuo katkarapu on tietysti vähän omituisempi lisä mutta Julia-pizzaa (juuri tuolla nimellä) olen nähnyt niin monessa paikassa etten sitä osaa enää ihmetellä. Ananas ja sinihomejuusto ovat muutenkin aika yleisiä täytteitä. Muna on kyllä vähän oudompi, sellaiseen olen harvemmin törmännyt vaikka onpa jopa Kotipizzassa kai jonkinlainen munapekonipizza. Ja onhan noita aika eksoottisia muitakin. Hulluin näkemäni oli kyllä yhden kannelmäkeläisen pizzerian "Suomi Pizza", jonka täytteet olivat kinkku, ananas ja banaani. Erityisen outoa tässä oli tuo nimi, koska käsittääkseni kolmesta täytteestä vain yksi kasvaa Suomessa luonnonvaraisena.
No, Maj Karma -yhtyeen kotipitäjässä Harjavallassa on kuulemma pizzeria, jonka omistaja tekee tilauksesta ns. random-pizzan, eli mättää täytteeksi mitä tahansa vain sattuu kaapista löytämään. Kyseisen yhtyeen laulaja oli kuulemma kerran saanut pizzan, jonka päälle oli mätkäisty kokonainen kala.
| Lainaus: | | Kävelin tänään(kin) tuosta Sörkän Sivuraiteen ohi ja havaitsin, että se todellakin on Sivuraide. Mielestäni se Itiksen pulju on nykyään Sivuvaihde kuten jo aiemminkin sanoin, eli nimi jostain syystä muutettu - ehkä konkurssin vuoksi? En tiedä pyörittääkö sama yrittäjä noita. |
Noiden omistussuhteethan eivät ole kovin pysyviä, tietääkseni siinä on joku sellainen lainsäädännöllinen juttu että uudella (ulkomaalaisella) yrittäjällä on verovapaus pari ensimmäistä vuotta ja siksi firmat vaihtavat omistajaa ja samalla nimeä parin vuoden välein. Tosin en tiedä, onko tuo vain jotain rasistista propagandaa, sillä en itse ole tähän lainsäädäntöön sen tarkemmin tutustunut. Enkä suoraan sanoen tiedä sitäkään, onko Sivuraide/-vaihde ulkomaalaissyntyisten yrittäjien pyörittämä.
| Lainaus: | | Heh, aivan varmasti. Taksikuskit taitavat nähdä kaikenlaista, muistan Hesarista yhden jutun joka kertoi taksikuskin iltavuorosta. Se oli aika hauska, joku hienostorouva oli ollut ihan kännissä ja heittänyt laattaa muovipussiin. Kuski oli pysäyttänyt bussipysäkille ja dumpannut pussin ulos. Kuvaili tapahtumia: |
Heh, no joo. Taksikuskina varmaan joutuu näkemään kaikenlaista. Toisaalta ravintolatyöntekijätkin valittavat usein just näitä vähän hienompia ihmisiä, jotka sen kerran-pari vuodessa vetävät perskännit eivätkä sitten yhtään hallitse itseään. Me pitkän linjan ammattilaiset olemme yleensä rauhallisempia.
Ja useimmat palvelualan työt (kai taksikuskin hommakin on sellaiseksi laskettava) olisivat mukavampia, jos ei olisi asiakkaita... |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |

|
Lähetetty: Sun Huh 09, 2006 5:16 pm Viestin aihe: |
|
|
| Habeas corpus kirjoitti: | | Tohtori kirjoitti: | Tuli muuten mieleen, että voisimme tuon Sivuraide-visiitin toteuttaa joskus kahdestaan (tai saa sinne muitakin tulla). Meidänhän piti edelleen lähteä kaljalle joskus...  |
Hyvä ajatus, mutta sen pitää sitten olla se Itiksen mesta (ellei niissä muissa ole tuota 'litran tuoppi ja perhepitsa'-tarjousta). Tuo kaljareissu olisi kyllä hauska, jos sen saisi aikaiseksi. Onkos sinulla numeroni, minulla taitaa olla sinun? |
Numero on, täytyy järjestää joku sopvia ajankohta. Esim. pääsiäisenä minulla on paljon vapaata, tosin pitää sitten varmistaa että myös tuo paikka on silloin auki. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Habeas corpus Addikti

|
Lähetetty: Kes Huh 12, 2006 9:57 pm Viestin aihe: Re: Yläasteen kokemukset? |
|
|
| Tohtori kirjoitti: | (matematiikanopettajan samat vaatteet)
Ehkä kyseinen henkilö on kuin Aku Ankka, jolla on kaapissa parikymmentä samanlaista merimiesasua.  |
Tämä on mahdollinen selitys, mutta en usko siihen, koska ne vaatteet ovat myös melko kuluneita. Tajuaisin sen, että jollakulla olisi 20 samanlaista asukokonaisuutta, mutta että niitä olisi 20 samalla tavalla kovasti kulunutta, se olisi jo aika pommi.. Lisäksi ne vaatteet ovat sen verran persoonallisetkin, että niiden valitseminen omaksi univormuksi olisi kyllä varsin erikoinen veto.
Mielenkiintoinen juttu, mutta en taida kyllä kysyä selitystä .
| Tohtori kirjoitti: | | Joskus on esim. näitä mummeleita, jotka tulevat raivoamaan kuitin kanssa että "tämän tuotteen hinta on hyllyssä 1,10 ja minulta on laskutettu 1,20, pitääkö tässä nyt ryhtyä toimenpiteisiin"... vaikka ämmällä on yllään minkkiturkki, jossa yksi karvakin varmaan maksaa vähintään kymmenkertaisesti tuon hintaeron verran. |
Aika tyypillistä inhimillistä käyttäytymistä lopulta; asia on mitätön, mutta kaikki muu on sattunut menemään päin mäntyä ja tämä pikkujuttu koetaan sitten seikaksi, joka todistaa sen että koko maailma on liittoutunut tavoitteenaan pilata kohteen elämä. Minullekin käy ajoittain noin, yksinkertaisesti pinna on ehtinyt kiristyä tarpeeksi ja joku sattuu sitten sopivasti tielle väärään aikaan.
Siitä huolimatta tuollaisen raivonpuuskan kohteeksi joutuminen on sietämätöntä, varsinkin kun on itse täysin syytön siihen, että herralla ei ole kuuteen vuoteen enää vehkeet toimineet / rouvan silikonirinnat ovat valahtaneet vatsaan asti. Yleensä noiden purkausten kohteiksi joutuvat vielä sellaiset tyypit, joiden elämä on muutenkin kyykytystä täynnä. Kassalle huutava asiakas on tuttu näky mutta harva turkkimummo kimpaantuu niin paljon, että menee johtokunnan kokoukseen etiketin hintavirheestä valittamaan.
| Tohtori kirjoitti: | | Muutenkin tulee tällaista "onko tämä nyt varmasti alennuksessa niin kuin mainoksessa luki" sun muuta soopaa, ihan niin kuin kauppa tahallaan pyrkisi kusettamaan. |
Hmm, paranoidina ihmisenä pidän noita pikkutarkkoja mummoja kyllä yhdessä mielessä hyvänä ilmiönä; katson nimittäin itse hyvin harvoin tuotteiden hintoja. Minun on vaikea arvioida esimerkiksi sitä, paljonko kilo spagettia saisi maksaa, mikä on oikea hinta 340 grammalle banaaneja tai kuinka paljon kunnon pihvi kustantaa. Koen, että pedanttiset mummot hoitavat hommaa puolestani - myymälät eivät niin herkästi kuseta, koska mummot huomaavat huijauksen heti ja lynkkaavat henkilökunnan. Sen sijaan minulta voisi joku veloittaa helposti kahvipurkista 15€ ja ajattelisin vain että "huh, sehän maksoi enemmän kuin luulin". Kassahenkilökunnan kannalta penninvenyttäjämummot näyttäytyvät varmasti varsin toisessa valossa...
(Omassa hintatiedottomuudessani merkittävänä tekijänä lienee kyllä vanhempien luona punkkaaminen, eli siis siivellä eläminen. Jos itse kävisi jatkuvasti kaupassa, tuotteiden hintoja seuraisi varmasti tarkemmin. Ehkä?)
| Tohtori kirjoitti: | | vaikka tosiasiassa joutuu vielä peruuttamaan kun edellisen asiakkaan on palattava maksamaan ostoksensa. |
Paitsi jos edellinen asiakas vaan ottaa ritolat täyteen pakattujen kassiensa kanssa . Onko tällaista koskaan sattunut? Luin lehdestä jokin aika sitten jutun, jossa joku Valintatalon tyyppi selitti että myymälävarkaudet ovat tulleet yhä härskimmiksi, pari jätkää oli kylmän viileästi vaan kantanut neljä mäyräkoiraa kassan ohi ulos sen kummemmin peittelemättä ja niin edespäin.
| Tohtori kirjoitti: | | (Jotkut vitsailut ovat kyllä ihan hauskojakin. Meillä käy aika paljon nuoria tyttöjä, jotka työskentelevät läheisissä firmoissa ja ostavat jotain pientä evästä ruokatunnille, ja usein eväisiin kuuluu banaani. |
Ei ole kukaan niistä sitten yrittänyt sinua siitä kassalta iskeä?-)
Nämä banaanijutut ovat kyllä sikäli hulvattomia, että mieleeni muistuu nyt jo yli 80-vuotiaan isoisäni aikanaan harrastama huumori. Hänellä oli nuorempana tapana käydä parturissa jonkun naisen luona, joka oli vanhapiika. Silloin oli kai yleistä viedä jotain tuliaisia ja niinpä isoisäni kävikin joka kerta etsimässä läheisestä kaupasta isoimman banaanin, joka sitten vietiin neidille. Usein myymälähenkilökunta vielä kuulemma avusti tapahtumassa, joten aika jötiköitä sieltä on varmaankin löytynyt.
Sitä en ymmärrä, miten isoisä tuon kaiken jälkeen uskalsi päästää sen naisen selkänsä taakse sakset kädessä .
| Tohtori kirjoitti: | | Ananas ja sinihomejuusto ovat muutenkin aika yleisiä täytteitä. |
Mutta kuka ihme niitä syö? Molemmathan maistuvat pahalta, varsinkin jos ne satutaan vielä iljettävästi yhdistämään. Tunnustaudutko sinä ananaksen ja sinihomejuuston ystäväksi, vai onko tässä maailmassa joku outo rotu, joka herää öisin ahmimaan kummallisia pitsoja ja näin saa ne pysymään listoilla?
| Tohtori kirjoitti: | | Muna on kyllä vähän oudompi, sellaiseen olen harvemmin törmännyt vaikka onpa jopa Kotipizzassa kai jonkinlainen munapekonipizza. |
Missäköhän muodossa se muna muuten noissa esiintyy? Ennen kuvittelin aina, että siihen päälle on väännetty joku paistettu kananmuna, mutta joskus kai niihin on pilkottu keitettyä kananmunaa. Omituista joka tapauksessa.
| Tohtori kirjoitti: | | Ja onhan noita aika eksoottisia muitakin. Hulluin näkemäni oli kyllä yhden kannelmäkeläisen pizzerian "Suomi Pizza", jonka täytteet olivat kinkku, ananas ja banaani. Erityisen outoa tässä oli tuo nimi, koska käsittääkseni kolmesta täytteestä vain yksi kasvaa Suomessa luonnonvaraisena. |
Tuon syöjälle voisi kyllä vähän jo maksaakin.. Taisi olla turhautuneen pitserianpitäjän kosto Suomen kansalle.
Saattaa muuten olla huomattavissa, että kirjoitan systemaattisesti pitsa enkä pizza. Vaikka jälkimmäinen muoto taitaa olla kieliopillisesti korrektimpi, ensimmäinen on minusta niin hulvattoman hyvä esimerkki vierasperäisten sanojen sopeuttamisesta härmänkielisiksi että sitä tulee suosia.
Vähän samasta syystä minulla on kahvilassa käydessäni tapana tilata kahvi ja kroissantti eikä cruasaant, ihan vaan siksi että ne keskustan hienostokahviloissa sivistyneesti latteaan nautiskelevat trendipellet järkyttyisivät ja saisivat aihetta ahdistukseen: ".. ja sit ku se ääns sen, voi luoja, siis kroissantti.."
| Tohtori kirjoitti: | | No, Maj Karma -yhtyeen kotipitäjässä Harjavallassa on kuulemma pizzeria, jonka omistaja tekee tilauksesta ns. random-pizzan, eli mättää täytteeksi mitä tahansa vain sattuu kaapista löytämään. Kyseisen yhtyeen laulaja oli kuulemma kerran saanut pizzan, jonka päälle oli mätkäisty kokonainen kala. |
Tuo menee jo aika pitkälle . Eräänlainen miehuudenosoitus kai sekin, "Mitä sulle sais olla?" - "Randomi". Varmaan paikka kohahtaa. Luulisi, että aika harvassa kuitenkin on niitä hulluja jotka innostuvat tuollaisen tilaamaan.
Oulussa muuten on ilmeisen vireä pitsakulttuuri ja myös ihan hulluja hintoja, pitsan voi saada jopa alle 3,5 euron. Vastaavasti kyllä paikkojen tasokin on ilmeisesti aika kirjava:
| Lainaus: | | Pienestä keittiön oven ikkunasta hän vielä onnistui huutamaan minulle viimeiset sanat "Tule tänne suomipoika, saat turpaan"- ja heilutti siinä sivussa nyrkkiään minulle. |
(Lähde: Kaenkky.com, kommentti #11253)
| Tohtori kirjoitti: | | Ja useimmat palvelualan työt (kai taksikuskin hommakin on sellaiseksi laskettava) olisivat mukavampia, jos ei olisi asiakkaita... |
Itsellänihän ei ole varsinaisesti asiakaspalveluhommista kokemusta, mutta huoltamotyöntekijänä toimiva kaveri on kyllä kertoillut kaikenlaista juttua. Rasittavimpia ovat kuulemma piripäät, jotka menevät vessaan rännäämään ja usein myös sotkevat samalla paikat verellä. Myös paikan ympärillä pyörivien juoppojen puuhista on saanut kuulla, on kuulemma päässyt tekemään legendaariset eli juoksemaan kiinni lasinpesunestettä (nauttimistarkoituksiin) nyysineen kaverin.
Omituisimpia tapauksia ovat joskus kuitenkin ne ns. normaalit asiakkaat, joku oli kuulemma valittanut siitä ettei yksittäisiä olutpulloja ole lämpimässä, vaan kaikki ovat jäähdytetyissä kaapeissa. En ole koskaan kuullut kenenkään valittavan asiasta tuohon suuntaan, toisinpäin kyllä..
Kaikkein erikoisin kuulemani juttu oli ehkä silti se, että joku laitapuolenkulkijan oloinen mies oli yrittänyt ostaa lasinpesunestettä. Oli sillä rahaa, mutta nauttimistarkoitukseenhan noita ei saa myydä. Tyyppi oli tarjonnut lopulta jotain tuplahintaa, joka siis oli epäilemättä enemmän kuin vastaava alkoholimäärä olisi Alkossa maksanut. Sillä oli kuulemma kaveri, joka ei halunnut juoda mitään muuta kuin Lasolia ja sille tuo litku oli menossa.
Ei se äijä kyllä pulloa saanut tuplahinnallakaan . _________________ No matter where you are... Everyone is always connected.
If you aren't remembered... Then you never existed. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |

|
Lähetetty: Sun Huh 16, 2006 9:44 pm Viestin aihe: Re: Yläasteen kokemukset? |
|
|
| Habeas corpus kirjoitti: | Paitsi jos edellinen asiakas vaan ottaa ritolat täyteen pakattujen kassiensa kanssa . Onko tällaista koskaan sattunut? Luin lehdestä jokin aika sitten jutun, jossa joku Valintatalon tyyppi selitti että myymälävarkaudet ovat tulleet yhä härskimmiksi, pari jätkää oli kylmän viileästi vaan kantanut neljä mäyräkoiraa kassan ohi ulos sen kummemmin peittelemättä ja niin edespäin. |
Työn puolesta en ole myymälävarkautta tai vastaavaa koskaan nähnyt, mitä nyt venäläiset ja suomenruotsalaiset yrittävät aina viedä muovikasseja maksamatta niistä (venäläiset yrittävät myös usein maksaa luottokorteilla, joiden luottoraja on ylitetty, eivätkä osaa sen vertaa suomea että ymmärtäisivät miksi kortti ei "muka" kelpaa). Asematunnelin Carrolsissa sen sijaan pyöri paljon mustalaisia, somaleita ja muuta rotuviritteistä porukkaa, ja niillä oli kyllä aina omat metkunsa. Mustalaiset esim. varastivat salaattivitriinin päältä niitä hintaan kuuluvia sämpylöitä ja yrittivät muutenkin koko ajan jotain pientä källiä. Yleinen tapa oli, että niitä pamahti paikalle iso ja äänekäs joukkio ja ne koko ajan puhuivat toistensa päälle ja muuttivat tilauksiaan, mistä tietysti seurasi se että käytännössä tilaus oli aina "väärin" ja ne vaativat jotain hyvityksiä. Tosin jos Hans oli vuorossa, hän saattoi mylväistä että nyt mannet turpa kiinni, joko puhutte yksi kerrallaan tai lähdette pihalle. Tuosta alakerran lähikaupasta myös olen kuullut kaikkea juttua, vaimo oli parikin kertaa ollut todistamassa myymälävarkautta - toinen oli juuri tuollainen mäyräkoiravarkaus.
| Tohtori kirjoitti: | | (Jotkut vitsailut ovat kyllä ihan hauskojakin. Meillä käy aika paljon nuoria tyttöjä, jotka työskentelevät läheisissä firmoissa ja ostavat jotain pientä evästä ruokatunnille, ja usein eväisiin kuuluu banaani. |
| Lainaus: | | Ei ole kukaan niistä sitten yrittänyt sinua siitä kassalta iskeä?-) |
Tämän täytyi olla retorinen kysymys.
| Tohtori kirjoitti: | | Ananas ja sinihomejuusto ovat muutenkin aika yleisiä täytteitä. |
| Lainaus: | | Mutta kuka ihme niitä syö? Molemmathan maistuvat pahalta, varsinkin jos ne satutaan vielä iljettävästi yhdistämään. Tunnustaudutko sinä ananaksen ja sinihomejuuston ystäväksi, vai onko tässä maailmassa joku outo rotu, joka herää öisin ahmimaan kummallisia pitsoja ja näin saa ne pysymään listoilla? |
Sinihomejuustosta pidän kovastikin, tosin niissä on tietysti eroja. Ananasta harrastan vähän harvemmin, esim. ananasmehusta en oikein pidä mutta kyllä se ananas minusta pizzaan sopii. Ja tuore ananas, jos sellaista joskus pääsee maistamaan, on ihan pirun hyvää - maistuu melkein mansikalta.
| Lainaus: | | Missäköhän muodossa se muna muuten noissa esiintyy? Ennen kuvittelin aina, että siihen päälle on väännetty joku paistettu kananmuna, mutta joskus kai niihin on pilkottu keitettyä kananmunaa. Omituista joka tapauksessa. |
Kotipizzan pekonimunapizzassa se muna on paistettu, muita variaatioita en ole nähnyt.
| Lainaus: | | Vähän samasta syystä minulla on kahvilassa käydessäni tapana tilata kahvi ja kroissantti eikä cruasaant, ihan vaan siksi että ne keskustan hienostokahviloissa sivistyneesti latteaan nautiskelevat trendipellet järkyttyisivät ja saisivat aihetta ahdistukseen: ".. ja sit ku se ääns sen, voi luoja, siis kroissantti.." |
Kunnioitettava periaate sinulla muuten, mutta voisit vielä siirtyä käyttämään muotoa "roissantti". Ainakin silloin, kun käytät sitä nimenomaan ärsytysmielessä.
| Lainaus: | | Oulussa muuten on ilmeisen vireä pitsakulttuuri ja myös ihan hulluja hintoja, pitsan voi saada jopa alle 3,5 euron. Vastaavasti kyllä paikkojen tasokin on ilmeisesti aika kirjava |
Oulun maine pizzakaupunkina periytyy ilmeisesti aika pitkältä ajalta, muistaisin että siitä puhuttiin jo 1990-luvun puolivälissä kun muutama tuttuni oli siellä intissä. Pizza (ja höysteenä olut) oli siellä tosiaan aika halpaa jo silloin, tosin en markkahintoja enää muista mutta kai siellä oli niin paljon kilpailua että hinnat pakostakin pysyivät alhaalla. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Habeas corpus Addikti

|
Lähetetty: Kes Huh 19, 2006 12:41 pm Viestin aihe: Re: Yläasteen kokemukset? |
|
|
| Tohtori kirjoitti: | | Asematunnelin Carrolsissa sen sijaan pyöri paljon mustalaisia, somaleita ja muuta rotuviritteistä porukkaa, ja niillä oli kyllä aina omat metkunsa. |
Heh, siellä kyllä ilmeisesti oli aika vipinää. Viedäkseni keskustelua takaisin yläasteen suuntaan pitää ottaa esiin ne kaksi yläasteikäistä tyttöä, jotka kävivät kiltisti pyytämässä kassalta avainta vessaan ja menivät sinne yhdessä. Vasta myöhemmin ilmeni että rännäämässähän ne siellä kävivät, vieläpä sillä tavalla että toinen onnistui ottamaan yliannoksen ja pääsi elvytettäväksi.
Aika värikäs paikka tuo Asematunneli, tai ainakin siihen aikaan vielä oli. En tunne nykytilannetta, mutta olen saanut sellaisen käsityksen että hämärätoiminta on siirtynyt enemmän keskustan kaduille.
| Tohtori kirjoitti: | | Yleinen tapa oli, että niitä pamahti paikalle iso ja äänekäs joukkio ja ne koko ajan puhuivat toistensa päälle ja muuttivat tilauksiaan, mistä tietysti seurasi se että käytännössä tilaus oli aina "väärin" ja ne vaativat jotain hyvityksiä. |
Klassinen modus operandi. Muistan, että samalla taktiikalla RAYn kasinolla pyöritti joku itäeurooppalainen varasjengi kusetusta rulettipöydässä, muu porukka sähläsi ja möykkäsi niin intensiivisesti että joku onnistui aina ujuttamaan voittaneelle numerolle panoksen pelinhoitajan huomaamatta. Tässä tapauksessa rikos ei kuitenkaan kannattanut, vaan porukka kärähti jutusta.
| Tohtori kirjoitti: | | Tuosta alakerran lähikaupasta myös olen kuullut kaikkea juttua, vaimo oli parikin kertaa ollut todistamassa myymälävarkautta - toinen oli juuri tuollainen mäyräkoiravarkaus. |
Nuo ovat siitä vittumaisia, että niissä melkeinpä tuntuu siltä kuin olisi pakko mennä väliin, mutta ei kuitenkaan kehtaa. Ja onhan siinä vielä sekin, että hyvällä tuurilla saa puukosta jos alkaa jotain sooloilemaan..
| Tohtori kirjoitti: | | Ja tuore ananas, jos sellaista joskus pääsee maistamaan, on ihan pirun hyvää - maistuu melkein mansikalta. |
*puistatus* Meidän täytyy kai sitten vaan suosiolla olla tästä asiasta eri mieltä. Ylipäänsä inhoan lähes kaikkia vihanneksia ja hedelmiä. Se on kyllä sinänsä ongelmallista, koska pitäisihän sitä päivittäin vetää muutakin kuin pelkkää lihaa ja riisiä. Valitettavasti vaan kasviksia ei tule kauheasti syötyä, kun ne ovat sitten sellaista pakkopullaa.
Syy numero 89 kasvisten poisjättämiseen: Oletko koskaan huomannut ostaneesi kaupasta mätää sipsipussia?
| Tohtori kirjoitti: | | Kotipizzan pekonimunapizzassa se muna on paistettu, muita variaatioita en ole nähnyt. |
Kuulostaapa härskiltä, pitäisi melkein joskus käydä kokeilemassa ihan vain piruuttaan. Viime aikoina ei ole kuitenkaan pitsahammasta pahemmin kolottanut.
| Tohtori kirjoitti: | Kunnioitettava periaate sinulla muuten, mutta voisit vielä siirtyä käyttämään muotoa "roissantti". Ainakin silloin, kun käytät sitä nimenomaan ärsytysmielessä.  |
Pitäisiköhän vielä heittää sekaan murretta, vai menisiköhän se jo yli ja paljastaisi huijauksen? "Mie ottaasin tuollasen roissantin ja kupin kaffe latea" Samalla voisi laittaa päähän vaikka jonkun Hankkijan lippiksen ja tuulipukutakin.
Tästähän saisi hyvän tempausidean, kokoaisi ison porukan tekojuntteja ja menisi aina johonkin Helsingin trendimestaan pilaamaan tunnelman. Täytyisi vain olla riittävän siisti, että palveltaisiin, mutta kuitenkin riittävän ruokoton ja asiaton että aiheuttaisi häiriötä.
| Tohtori kirjoitti: | | Oulun maine pizzakaupunkina periytyy ilmeisesti aika pitkältä ajalta, muistaisin että siitä puhuttiin jo 1990-luvun puolivälissä kun muutama tuttuni oli siellä intissä. |
En kyllä ymmärrä, miten 2,9 eurolla voi myydä pitsan ja maksaa siitä vielä kaikki verot, työnantajamaksut sun muut. Ei kai voikaan.
Luulisi, että pitsat olisivat Helsingissä halvimmillaan, täällä kun on paljon maahanmuuttajia ja sitä kautta myös paljon pitsapaikkoja. Ilmeisesti kuitenkin pääkaupunkiseudulla liiketilojen vuokrat ja raaka-aineiden hinnat ovat sen verran kovat, että todellisia halpispitserioita on halvassa. On tosin niitäkin, 4,90 on halvin hinta jolla olen täällä lätyn syönyt. Mikä hämmästyttävintä, se oli vieläpä täyttävä ja kaikin puolin mainio pitsa. En kuitenkaan halua tietää, mistä ja miten se mahdollisesti on valmistettu . _________________ No matter where you are... Everyone is always connected.
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
goon75 Tarkkailuluokka
|
Lähetetty: Kes Tou 31, 2006 10:55 pm Viestin aihe: |
|
|
Yläaste...
Kävin 7. luokan Kulosaaressa ja myös 8. luokan. No, sain potkut koulusta ja jäin luokalle.
Siirryin Aleksis Kiveen. Pääsin 8. luokan läpi ja siitä ysille. Sitten ysillä jäin luokalle ja jouduin seuraavalla lukukaudella tenttaamaan aineet läpi yksitellen.
Viisi vuotta meni yläasteella ja se oli hienoa aikaa.
Etenkin kun poissaolotunteja oli yhteensä noin 1500-2000. _________________ Laurin futispotku 666 |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Habeas corpus Addikti

|
Lähetetty: Tor Kes 01, 2006 12:48 am Viestin aihe: |
|
|
| goon75 kirjoitti: | | Kävin 7. luokan Kulosaaressa ja myös 8. luokan. No, sain potkut koulusta ja jäin luokalle. |
Noin yleisestä mielenkiinnosta, mitä täytyy tehdä että saa koulusta potkut? Itseäni hysteerinen opettaja uhkasi joskus vain määräaikaisella erottamisella.
| goon75 kirjoitti: | | Etenkin kun poissaolotunteja oli yhteensä noin 1500-2000. |
Enemmän poissa kuin koulussa, siis.. _________________ No matter where you are... Everyone is always connected.
|
| Takaisin alkuun |
|
 |

|
Lähetetty: Per Kes 02, 2006 5:33 pm Viestin aihe: |
|
|
| Habeas corpus kirjoitti: | | Noin yleisestä mielenkiinnosta, mitä täytyy tehdä että saa koulusta potkut? Itseäni hysteerinen opettaja uhkasi joskus vain määräaikaisella erottamisella. |
Ammattikoulusta saa kuulemma kenkää, jos tulee kännissä kouluun. Riippunee tosin ammattikoulusta, tietämäni esimerkki saattaa olla vain yksittäistapaus.
Peruskoulusta on kyllä varmaan vaikeampi saada potkut, kun se on periaatteessa kaikille lakisääteisesti pakollinen. Muistaakseni meidän ala-asteelta yksi häiskä sai siirron johonkin erityiskouluun hakattuaan ensin jonkun toisen oppilaan henkihieveriin ja sen jälkeen mäiskittyään vielä välituntivalvojaa päin näköä. Nykyään kai tuollaisen käytöksen katsottaisiin olevan oire jostain ja tekijää säälittäisiin, mutta silloin kultaisella 80-luvulla homma hoitui niin että talkkari (sellainen parimetrinen ja aika roteva kaveri) kantoi tyypin niska-perseotteella rehtorin kansliaan rauhoittumaan. Tiedä sitten mitä siellä suljettujen ovien takana tapahtui, ainakin näin henkilökohtaisesti toivoin että talkkari olisi vahingossa vähän "pudottanut" tai "kolhaissut ovenkarmiin" sitä jäppistä siinä matkalla. Se oli ihan mulkku jätkä, vaikkei juuri minuun tainnut ikinä käydä käsiksi (olin aika paljon nuorempi silloin, ja tämä oli kai jo viides- tai kuudesluokkalainen).
Tosin minä itse en tietysti ollut kouluaikoina väkivaltainen idiootti taikka muun sortin häirikkö/koulukiusaaja, joten näkökantani on tässä asiassa hieman puolueellinen. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
alfauros Rehti opiskelija

|
Lähetetty: Tii Hei 11, 2006 4:14 pm Viestin aihe: Re: Yläasteen kokemukset? |
|
|
| Habeas corpus kirjoitti: |
Syy numero 89 kasvisten poisjättämiseen: Oletko koskaan huomannut ostaneesi kaupasta mätää sipsipussia?
|
Oletko sinä sitten useinkin tutkinut sipsipusseja tai valinnut itse, mitkä sipsit pistät pussiin? |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Dive Rehti opiskelija
|
Lähetetty: Kes Hei 12, 2006 12:25 pm Viestin aihe: |
|
|
Täytyy olla tohtorin kanssa samaa mieltä, että tuore ananas on ihan törkeän hyvää! Meillä on tosin nyt pöydällä sellainen ja katsotaan, kumpi saisi aikaiseksi avata ja leikata sen . |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Vieras
|
Lähetetty: Tor Lok 04, 2007 3:18 pm Viestin aihe: |
|
|
| viikoks saa potkut ku käy dokaa bissee välkällä |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Habeas corpus Addikti

|
Lähetetty: Tor Jou 20, 2007 3:42 pm Viestin aihe: |
|
|
| Anonymous kirjoitti: | | viikoks saa potkut ku käy dokaa bissee välkällä |
Koskaan en ole kokeillut, joten enpä tiedä pitääkö paikkansa. Voisi uskoa tosin..
Koulussa dokaamisesta kokemusta on vain erään tutun kautta, joka kuulemma veti kavereiden kanssa (ekoja kertoja) viinaa keskellä päivää. Muut lähtivät järkevästi kotiin, mutta kaveri meni liikunnantunnille suht. päissään. Kesken tunnin tuli sitten huono olo ja piti mennä vessaan oksentamaan...
Kiinnihän siitä jäi, vaikka kuulemma kovasti yritti soperrella vatsataudista. _________________ No matter where you are... Everyone is always connected.
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Voit kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Voit vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|